Får inget stöd av min sambo
Jag var gravid. Jag fick en blödning. Kände att något inte stämde så åkte ner till gyn. Läkaren sa att jag skulle ställa mig in på ett missfall men det kunde även vara en normal tidig graviditet. 10 dagar fick jag gå och vänta, med blödning, smärta, oro stress.
Åkte in två dagar tidigare än återbesöket, fick veta att inget var förändrat. Inget hjärta, ett tyst missfall. Mina värden var dåliga och akut kirurgiskt ingrepp planerades. Det gjordes i måndags. Hela denna grej är tung. Känner mig helt trasig på alla sätt. Som att jag gått sönder och inte får ihop bitarna.
Men det värsta i allt detta är att min sambo inte bryr sig, han ser det som avklarat, och att jag bara ska gå vidare till vavardagen. Men jag kan inte. Jag är arg, så jävla arg på han. Att han inte förstår vad jag går igenom. Han har ett jobb där han drar i väg 4-6 dygn åt gången. Han prioriterar det högre och drar till jobbet, lämnar mig hemma ensam i det här. Jag är så arg.. så arg att jag överväger att bara lämna.. I min värld så hade en riktig man, en bra man stannat hemma dessa kritiska dagar och hjälpt till att läka.. stötta.. trösta..