Mor och farföräldrar kräver umgängesrätt med barnbarn?
Läste igår att det finns en verksamhet/förening som driver frågan om att mor och farföräldrar ska få juridisk umgängesrätt med sina barnbarn.
Jag tycker det är så sjukt orimligt. Varför erbjuder man inte dessa människor vård eller något eftersom dom verkar sakna all form av självinsikt.
Vilka barn utesluter sina vuxna föräldrar ur sitt liv helt utan orsak?
Behöver ju inte alltid handla om att mor/farföräldrarna har gjort nåt fel...
Finns gott om föräldrar som inte har sina barns bästa i främsta rummet och som utestänger dem från andra viktiga vuxna av egoistiska skäl.
Min mamma t.ex isolerade oss under vår uppväxt förbjöd oss att ha kontakt med all släkt.
Jag har konfronterat henne om det i vuxen ålder och hon sa rätt ut att hon gjorde det för att hon hade ingen lust att hålla på att ge oss massa kontakter, vi skulle vara tacksamma att hon hade orkat med oss....
Hon misshandlade oss hela uppväxten...kontakt med andra vuxna hade gjort stor skillnad...
Sen finns det ju förhållanden där partnern tvingar den andre att helt säga upp sina vänner och släktingar och förbjuder även barnen att ha kontakt... Relationer med både psykiskt och fysiskt våld...