Hur hanterar man generösa föräldrar?
Beroende på vad de har för intressen så kanske du kan ordna något på plats? Det behöver inte vara bara för dem, men om de tex gillar arkitektur så hittar du ett sådant museum och kollar hur man tar sig dit och så gör ni en utflykt tillsammans.
Eller förbokar en visning av något slag.
Eller om de inte har något sådant intresse så kanske det går att förboka en massage eller annan behandling på hotellet?
(Jag har lite samma med min man, han kommer från en familj där pengar inte är en issue. Vi har hittat en väg som funkar men det stör mig ibland att de inte vet hur bra de har det. Det har kunnat välja vägar i livet som hade krävt mycket mer av en som inte hade behövt leva på CSN och snåla.
Ett exempel ..." klart Lisa ska läsa juridik i Lund, det MÅSTE Lisa få göra. Peppe, kollar du upp om vi kan köpa en liten lägenhet åt henne är du gullig".
Själv fick man ju välja studieort lite utifrån förutsättningar för boende och jobb men sånt behövde aldrig min man.
Och han "vet" att det kommer trilla in pengar i arv så småningom. Det lär det inte göra från min sida. Det är ett lyxproblem men vissa tappar helt enkelt i sin verklighetsförankring och i sin ödmjukhet.
Och då är de inte jätte-jätte-rika men de har själva fått stöd hemifrån till att köpa boende och de har själva skaffat sig ordentliga utbildningar och därmed kunnat få jobb med bra löner genom åren. En parentes men ändå.. jag förstår hur du känner. Är man bara tacksam och framför allt att man inte förutsätter att bli bjuden så kommer det att bli bra!)