• alva1

Hur hanterar man generösa föräldrar?

Hej!

Min pojkväns familj ska iväg på weekendresa, och de vill gärna ta med mig också, trots att vi inte dejtat så länge. Känns liksom lite för mycket från deras sida att de bjuder med mig, och när jag insisterade på att få betala något själv ville de inte ta emot det. Jag och min pojkvän bor hemma och jobbar. 

De är så generösa och jag vill verkligen att de ska förstå att jag uppskattar det, och inte utnyttjar det. Spenderar redan majoriteten av tiden hemma hos de och äter mat etc, så de kanske tycker att det är bara de som betalar massa för mig, men att min pojkvän inte får så mycket tillbaka från min familj? Vill liksom inte uppfattas som en börda.

Tänkte att det det kanske finns någon present jag kan ge att använda under helgen som passar in på temat? Eller passar det sig att ge någon present innan/efter som tack för att jag får/fick följa med? Ex någon trevlig gå-bort present inför nästa gång de bjuder över mig på fin middag? Känns kanske lite litet i jämförelse med hotellrum, restaurangbesök, tågresa och spa, men någonting vill jag ge tillbaka!

Tacksam för svar :) 

Svar på tråden Hur hanterar man generösa föräldrar?