Personer som jobbar i vården i region Norrbotten, Stockholm, Jönköping eller Skåne, hjälp!
Jag tillhör en av regionerna i rubriken (som jag listat i geografisk ordning norr till söder) och har en fråga hur det funkar i min region men är skitnojig att min läkare ska se mitt inlägg o fatta att det är jag som frågar (jag vet, inte särskilt troligt men ändå) så därför frågar jag om flera olika.
Det jag undrar är om min läkare på nåt sätt kan se om jag hämtat ut förbrukningsprodukter som jag fått utskrivna av någon annan än läkaren, alltså om läkaren meddelar en av de andra vårdgivarna att den ska skriva ut en viss sorts förbrukningsprodukt, kan min läkare sen se om jag har bestält den produkten och hämtat ut den? Alltså om jag inte har bestält den men säger till min läkare att jag har bestält, kan läkaren se det då, att jag inte har bestält alltså?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-29 22:03
Glömde:
Jag är jätteglad för alla som vill svara, skriv vilken region du jobbar i och vad du jobbar som/hur du vet svaret/hur säker du är på svaret. Tack så väldigt mycket på förhand!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-29 23:25
Kom på nu att jag ju faktiskt också undrar om den vårdgivare som skrivit ut produkten kan se om jag bestält den lr inte, så det får nån väldigt gärna svara på också.