Inlägg från: Billie38 |Visa alla inlägg
  • Billie38

Vad tycker ni om utmaningen att försöka framstå som yngre än man är?

Låter som en ålderskris deluxe.
    Vad exakt är det du inte "hunnit med i livet" som du hoppas uppnå? 

Tro mig, du lurar och lockar troligtvis få med den attityden och du framstår mest troligt som en falsk, snäv och fördomsfull person som inte ens kan prata med "äldre" då du tycks tro att det medför risk för "smitta".

varför inte passa på och prova botox och lite annan "föryngrande magi" ;)

• Billie38
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 09:28:27 följande:
    Jag föraktar inte dessa äldre, men känner att jag behöver en påverkan från andra hållet, dvs av yngre människors mentalitet. Det finns många i min ålder som försöker framstå som yngre och när man pratar med folk IRL om det så tycker de flesta bara att det är bra och positivt, eftersom många strävar efter att se yngre ut, med blandad framgång. Jag har iallafall märkt att jag nu blir mer sedd och bekräftad när jag har denna inställning. Det mest tragiska för min del hade varit att sätta mig och gagga med gubbarna som brukar sitta nere på ICA och bara prata väder och mat. Det hade varit döden för mig.

Jag vill ut och festa lite, resa, träffa nya intressanta människor, kolla min attraktionskraft på kvinnor. Jag vill leva livet helt enkel, utan att bli utdömd som någon gubbe.
    Man kan göra alla dessa sakerna även när man accepterar sin ålder. Som någon annan skrev, de flesta tränar, reser och lyssnar på musik även som 40, 50 och 60. Men antar att du inte gjort någon av dessa saker eller lyckats så bra med kvinnor tidigare och inte tagit tag i dina problem då, så tror du att du nu kan ta igen tiden om du "bara" fejkar din ålder?
    Festerna, resorna och människorna kommer inte av att du ser ung ut, det kommer från att du är öppen för vänskaper (oavsett ålder) och är spontan, utåtriktad och öppen för förändringar.

blir nyfiken på,
    när var du senast på resa?
    när var du senast på fest?
    när var du senast med en kvinna?
  • Billie38
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 11:07:58 följande:
    Det handlar om en sorts häftig revival för min del. När jag fyllde 40 började jag undra var fan alla år hade tagit vägen och varför jag inte gjort eller fått ut mer av livet än jag fått. I samma veva började jag tänka på hur jag själv var återhållsam som 20-åring och väntade på "den stora kärleken", därför ville jag inte ens ha ONS/ tillfälligt sex med kvinnor eftersom jag inte ville ha sex med någon jag inte hade för avsikt att inleda ett förhållande med. Så pryd var jag då. Idag ångrar jag det bitterst (trots att jag levt i ett längre och ett kortare förhållande). När jag tänker på hur andra killar i min ålder på den tiden sexade med både den ena och den andra, tänker jag att jag kanske ska bryta min tidigare prydhet och börja leva som de gjorde då, för att ta igen det jag missat,

Jag har även några års alkoholproblem i bagaget och det gjorde att jag kastade bort en del år i onödan (jag drack ofta i min ensamhet eller med äldre missbrukare). Jag försöker nu sopa igen spåren av det och enligt folk i min omgivning har jag lyckats bra med det.

Så du ska försöka bli någon annan än du är, för att "fånga dagen"? Försök skapa en bättre version av dig själv istället, där du har med dig dina erfarenheter som format den du är idag. Det som är dåligt jobbar du på med terapi och positivt tänkande. Det går aldrig att spola tillbaka tiden och du får acceptera att du inte levde det livet då, men att du nu kan välja att välkomna förändring.

Få kvinnor i liknande ålder vill ha någon som beter sig som dom är 20. Sen blir man sällan lycklig av en massa ons, det är bara innehållslösa snabba ytliga bekräftelser (för min del så gjorde det bara att jag mådde sämre och sexet är dessutom sällan bra). Men poängen med hela utmaningen är kanske att du tror att denna "nya" utstrålning ska attrahera mycket yngre tjejer?

Tolkar det lite som att du egentligen är ute efter är att vara mer avslappnad och spontan i din livsstil, för att bli det så behöver du vara trygg och bekväm med dig själv samtidigt som du utmanar dig att prova på nya saker och tänka annorlunda. Detta har inte med ålder att göra alls.

Men bra där, häng upp draken, diska kaffekoppen och släpp alla gamla hangups och bege dig ut och var lite mer social och öppen för förändring och vad som erbjuds av omvärlden.

• Billie38
    Carolatom07 skrev 2023-01-29 13:00:40 följande:
    Jag anar en del avundsjuka bland flera svar jag får här. Det här är jag, det är mitt val att ta mig an den här utmaningen, jag tycker det är en häftig och kul grej. Och det är flera i min omgivning som också har den inställningen. "Härligt, fortsätt i samma stil" brukar jag få höra. När jag går förbi högstadieskolan på orten där jag bor morsar ibland ungdomarna på mig, som att de ser åt vilket håll jag kämpar. Det säger ju något om hur jag lyckas, även om mitt mål endast är att se ca 10 år yngre ut.
    Avundsjuka?
    Är rätt nöjd och bekväm i min ålder och sätter inte mitt värde till hur andra dömer mig utifrån den. folk som dömer en bara utifrån ålder och "fräschhet" i utseendet är inga bra personer ändå. Två av mina närmsta vänner är 10år yngre än mig, dom är mina vänner för vi matchar mentalt. Men som vuxen så tror jag mig inte framstå som yngre bara för att jag har yngre vänner eller om jag ligger med någon som är mkt yngre. Jag umgås mycket med mina barn, framstår jag automatiskt yngre då också?

Ungdomarna hejar på mig med (glada människor är helt enkelt roligare och heja på och prata med, oavsett vilken ålder personen har eller hur "fräscha" de ser ut).

Men intala dig om att utseendeåldern är vägen till lycka...försökte bara hjälpa dig och sluta fokusera på just ålder då du faktiskt aldrig kan skruva tillbaka klockan. 
Svar på tråden Vad tycker ni om utmaningen att försöka framstå som yngre än man är?