Carolatom07 skrev 2023-01-29 09:28:27 följande:
Jag föraktar inte dessa äldre, men känner att jag behöver en påverkan från andra hållet, dvs av yngre människors mentalitet. Det finns många i min ålder som försöker framstå som yngre och när man pratar med folk IRL om det så tycker de flesta bara att det är bra och positivt, eftersom många strävar efter att se yngre ut, med blandad framgång. Jag har iallafall märkt att jag nu blir mer sedd och bekräftad när jag har denna inställning. Det mest tragiska för min del hade varit att sätta mig och gagga med gubbarna som brukar sitta nere på ICA och bara prata väder och mat. Det hade varit döden för mig.
Jag vill ut och festa lite, resa, träffa nya intressanta människor, kolla min attraktionskraft på kvinnor. Jag vill leva livet helt enkel, utan att bli utdömd som någon gubbe.
Man kan göra alla dessa sakerna även när man accepterar sin ålder. Som någon annan skrev, de flesta tränar, reser och lyssnar på musik även som 40, 50 och 60. Men antar att du inte gjort någon av dessa saker eller lyckats så bra med kvinnor tidigare och inte tagit tag i dina problem då, så tror du att du nu kan ta igen tiden om du "bara" fejkar din ålder?
Festerna, resorna och människorna kommer inte av att du ser ung ut, det kommer från att du är öppen för vänskaper (oavsett ålder) och är spontan, utåtriktad och öppen för förändringar.
blir nyfiken på,
när var du senast på resa?
när var du senast på fest?
när var du senast med en kvinna?