Inlägg från: olof 45 |Visa alla inlägg
  • olof 45

Bonusar

Hur gamla är barnen?

Och vad konkret är det du vill ha som svar? 

• olof 45

Du orkar inte.

Du har sagt det flera gånger, och det är ok att känna så. 

Ditt man verkar inte lyssna på dig utan "räknar" med att du tar hand om alla barnen, och han lyssnar inte på dig ogällande det faktum att hans barn de facto nonchalerar dig.

Du måste sätta ner foten. Mot din man. Mot barnen (som jag antar är de lite äldre?). Mot allt och alla. 

Och: om barnen inte lyssnar på dig, så ryck på axlarna. Ta hand om DINA barn. ALLT som blir konsekvens av att HANS barn inte lyssnar på dig gör du till HANS problem. 
    - Varför har barnen inte ätit? - De ville inte lyssna på mig. Skönt att du är hemma nu!
    - Varför sover inte barnen? X och Y sover, men tyvärr vill inte de andra lyssna på mig. Skönt att du är hemma nu!
    -Varför har barnen inga rena kläder?  X och Y har rena kläder, men tyvärr vill inte de andra lyssna på mig när jag bad dem lägga sina smutsiga kläder i korgen. Skönt att du är hemma nu!

Osv. HANS problem! Du erbjuder EN gång! Blir du nonchalerad så får de klara sig utan din hjälp!

"Skönt att du är hemma nu!" - använd det som ett mantra! Signalen är tydlig: your monkies = your circus!

• olof 45
    Wolfie13 skrev 2023-01-31 12:03:06 följande:
    Bonusbarnen måste redan ha det skittufft som inte har någon mamma :( att bara ge omsorg om de andra känns verkligen inte heller ok! Barnen ska inte lida..

Ts varför träffar de mamman 1 gång per år? Får de någon hjälp att bearbeta den förlusten? Klart de agerar ut tänker jag
    De borde få omsorg främst av sin pappa tänkte jag, inte av sin bonusmamma på gränsen till att gå in i väggen.

Dessutom sa jag inet att hon inte skulle ERBJUDA omvårdnad - men om barnen nonchalerar henne så ska hon inte låta det gå ut över henne själv och hennes självkänsla, utan placera skulden där den hör hemma: hos pappan!
Svar på tråden Bonusar