• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När ska mannen ta första steget?
  • Core
    Carolatom07 skrev 2023-01-27 12:39:48 följande:
    Ibland verkar det som om kvinnor tycker man är "för på" när man endast pratar normalt med dem och kanske inte ens har för avsikt att inleda något, mer än möjligtvis vänskap eller bekantskap. Det om något gör väl unga män osäkra.

Ja, jag som gift stör mig som fan på att vissa tror man raggar när jag bara är allmänt trevlig om man är i samma sällskap etc. 

Nej, jag vill inte stoppa kuken i dig bara för att du har ett par bröst

Som tur är så handlar det inte om nån som drar sig bort, snarare tvärtom?..

• Carolatom07
    Core skrev 2023-01-28 10:43:46 följande:

Ja, jag som gift stör mig som fan på att vissa tror man raggar när jag bara är allmänt trevlig om man är i samma sällskap etc. 

Nej, jag vill inte stoppa kuken i dig bara för att du har ett par bröst

Som tur är så handlar det inte om nån som drar sig bort, snarare tvärtom?..

Det är ju också så att många av oss män kanske ibland hellre föredrar att prata med en kvinna än en man, för att de ofta visar mer förståelse. Har hänt flera gånger att jag faktiskt inte velat ha något mer än en vänskapsrelation, men kvinnan har uppfattat mitt intresse av att prata med henne som att jag skulle vara intresserad av mer än så. Men det har nog med att göra att en del kvinnor är vana vid att män vill ta det steget längre, och därför tar det säkra före det osäkra s.a.s.

• Core
    Carolatom07 skrev 2023-01-28 17:38:51 följande:
    Det är ju också så att många av oss män kanske ibland hellre föredrar att prata med en kvinna än en man, för att de ofta visar mer förståelse. Har hänt flera gånger att jag faktiskt inte velat ha något mer än en vänskapsrelation, men kvinnan har uppfattat mitt intresse av att prata med henne som att jag skulle vara intresserad av mer än så. Men det har nog med att göra att en del kvinnor är vana vid att män vill ta det steget längre, och därför tar det säkra före det osäkra s.a.s.
    Absolut, jag har ofta mer utbyte av att diskutera med en kvinna, när man nästan alltid har män runt sig resten av tiden.

Men uppenbarligen misstolkas det lätt
  • Anonym (Torsdagsfrågan)

Kvinnor är bättre än män. Det är därför som män ska ta första steget. Om han inte ser vad värdefull hon är, hur hon sticker ut, och är för feg för att våga, då är han heller inte värdig henne.

• Core
    Anonym (Torsdagsfrågan) skrev 2023-01-29 10:38:02 följande:

Kvinnor är bättre än män. Det är därför som män ska ta första steget. Om han inte ser vad värdefull hon är, hur hon sticker ut, och är för feg för att våga, då är han heller inte värdig henne.

Haha jag antar att du är sarkastisk.  Män idag lär sig i rasande fart att vara mer självständiga, så ta inte för givet att män för alltid är beroende av en kvinna.
    Core skrev 2023-01-29 10:44:54 följande:
    Haha jag antar att du är sarkastisk.  Män idag lär sig i rasande fart att vara mer självständiga, så ta inte för givet att män för alltid är beroende av en kvinna.
    Ja. Men sorgligt nog så är det ofta såhär.
  • Anonym (19-årig flicka)
    Carolatom07 skrev 2023-01-28 17:38:51 följande:
    Ja, så kan det ligga till. Vi töser är oftast vana vid att killarna vill ta kontakten steget längre och blir då snopna (och ibland glada) om killen bara vill vänskap. Känns relaxed och kravlöst. Kul med killkompisar.
    Anonym (19-årig flicka) skrev 2023-01-29 21:15:40 följande:
    Ja, så kan det ligga till. Vi töser är oftast vana vid att killarna vill ta kontakten steget längre och blir då snopna (och ibland glada) om killen bara vill vänskap. Känns relaxed och kravlöst. Kul med killkompisar.
    Ibland blir tjejer besvikna om killen bara vill vara kompisar.
  • Anonym (XXX)
    Carolatom07 skrev 2023-01-26 14:49:01 följande:

Det bästa är väl egentligen alltid om kvinnan tar första steget. så han kan vara säker på att vara önskad som partner. Är det inte ofta i de förhållanden där mannen varit väldigt på i början som det brukar krascha ganska snabbt, eftersom kvinnan kanske känt att hon inte riktigt valde själv utan mest "drogs med"?

Ja, det verkar ju fungera för dig.
Svar på tråden När ska mannen ta första steget?