• Linnis04

ÄL + 6/7

Hej! Är någonstans runt ÄL + 6, möjligtvis 7. Tror jag hade ägglossning förra fredagen. Testade i morses med ett ?testa tidigt test? som blev negativt. Är det kört nu?Rynkar på näsan

• Svar på tråden ÄL + 6/7
  • svansmamman
    Linnis04 skrev 2023-01-26 06:02:32 följande:
    ÄL + 6/7

Hej! Är någonstans runt ÄL + 6, möjligtvis 7. Tror jag hade ägglossning förra fredagen. Testade i morses med ett ?testa tidigt test? som blev negativt. Är det kört nu?Rynkar på näsan

Det är sånär som omöjligt att plussa på äl+6/7 eftersom ägget knappt hunnit fästa då, så nej det är absolut inte kört. Vidare funderar jag på hur du konstaterat äl, test eller tempning? Jag tänker när du skriver att du tror att du hade äl förra fredagen. ☺️
  • Linnis04

Jaa jag fick positivt ÄL-test på fredagen! Har dock inte Tempat. Slutade testa när det blev positivt så vet inte exakt vilken dag jag hade ägglossning på!Glad 

Räknas ÄL + från den dag man fick positivt test på? Eller när ägget väl släpper? När är det i så fall?

• svansmamman
    Linnis04 skrev 2023-01-26 08:08:15 följande:

Jaa jag fick positivt ÄL-test på fredagen! Har dock inte Tempat. Slutade testa när det blev positivt så vet inte exakt vilken dag jag hade ägglossning på!Glad 

Räknas ÄL + från den dag man fick positivt test på? Eller när ägget väl släpper? När är det i så fall?

Äl-testen brukar visa positivt 24-48 timmar innan ägglossning faktiskt sker (lite olika på olika test) och man räknar dagarna från när ägglossning faktiskt sker, dvs ägget släpper. Beroende på när på fredagen du tog ditt äl-test är det rimligt att tro att du hade ägglossning på lördag eller söndag, vilket gör att du plötsligt bara är kanske fyra dagar efter ägglossning = omöjligt att få positivt gravtest. Avvakta en vecka och testa på nytt då, då oddsen att få ett tillförlitligt resultat är större. 😃
  • Linnis04

Tack snälla för svar!{#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag

Man kan inte ens plussa så tidigt. Vänta minst 6 dagar tills nästa test. Kört är det när mensen kommer- om den kommer. Glad

Svar på tråden ÄL + 6/7