• Billie38

Vad gör man?

Du behöver bestämma dig om du tycker att jobbet är viktigare än att delta i barnens vardag. om inte så prata med din chef om ni kan hitta en lösning, kanske det finns något jobb du kan göra hemifrån när det krisar. annars får du leta annat jobb och vara hemma för vab när det krävs, det har du laglig rätt till.

få personer ångrar att de inte jobbade mer m/hårdare när de ligger på dödsbädden, det är större sannolikhet att du ångrar att du inte deltog i barnens vardag.

Hur långt bort ska exet flytta och vad är anledningen till det beslutet (att han inte prioriterar sina barns vardag)?

• Billie38
    misstanja skrev 2023-01-26 08:12:25 följande:
    Kan och kan. Vabbar jag så står jobbet i princip still .. så nej, jag kan inte vabba
    Så är det för många av oss. Det är en del av hur det är att ha barn och man får sänka sina prestationskrav på jobbet under de åren då det i perioder är mycket vab. prata med din chef. Om du har ett jobb som står still när du är hemma för vab så måste du ju kunna jobba några timmar hemifrån för att lösa det västa.
  • Billie38
    misstanja skrev 2023-01-26 10:58:13 följande:

Jag jobbar på en ehandel där jag sköter mejlen, skriver ut ordrar och packar. Det enda jag kan sköta hemifrån är mejlen .. inget annat 

Men du, om du får sparken över en sådan sak så får det vara så och då får du leta efter ett nytt jobb. Att ge upp sina barn för att du är rädd för att de ska se snett på dig pga vab är knappast värt det. Det finns alltid fler jobb men dina barn är bara små en kort period i livet.
Svar på tråden Vad gör man?