DK90 skrev 2023-01-25 20:17:07 följande:
hej. nej alltså jag nekar absolut inte min son tutte, det har jag inte hjärta till.Det jag menade med att jag försöker minska nattetid är främst att han vaknar varannan timme och innan har jag alltid erbjudit tutte som han självklart inte har tackat nej till hahaha men med tiden så märkte jag att de gick o söva om med att vagga osv så därför jag försöker minska för att sova haha. Men eftersom de naturligt har blivit att han ammar mindre pga han äter frukost lunch ibland middag och sen gröt osv så är amningen mer mys och närhet nu. Självklart äter han då också. både jag och min partner är inställda på att jag inte kommer bli gravid så länge jag ammar vilket är helt okej för oss. Vill ge 100% till min son lixom. Men i om att det ändå går så pass bra med amning osv o allt va det innebär kan man ju hoppas på att det går vägen redan nu :)
Jag tolkade det så när du skrev ?
Där aktivt försöker jag också minska på det i och med jag har läst till mig att det kan vara den ?största boven? till att man inte får mens eller ägglossning.?
Men då var det kanske bara jag som missförstod dig, jag ber om ursäkt för det! Lycka till med syskonförsöken, hoppas det tar sig snabbt! ❤️