Anonym (T) skrev 2023-01-25 08:48:05 följande:
Läraren har ju uppenbarligen rätt. Jag hade alltid två par vinterskor till sonen av just det här skälet och jag var ensam mamma med mycket dålig ekonomi på den tiden.
Jag köpte allt i outlets på nätet där jag kunde hitta kläder och skor av kvalitetsmärken för runt en femtedel av priset. Jag prioriterade alltid skor eftersom barn tillbringar så mycket tid ute. Själv hade jag lågbudgetskor eftersom jag jobbade inomhus.
Dessutom slapp jag springa i affärer för det hade jag varken tid eller ork till som ensamstående.
Läraren ringde säkert eftersom hon hade sett din dotter frysa på rasten. Det är ju av omtanke om dottern hon ringde så jag förstår inte varför du blir upprörd av det. Det är som sagt just därför barn behöver ombyten.
Sist vi faktiskt behövde två par var hon 3-4 år gammal. Det skulle ha varit extremt mycket bortkastade pengar de här åren.
Jag har inte någonstans sagt att jag är upprörd över samtalet, däremot tyckte jag hennes attityd vad väldigt överdriven och onödig. Det hade räckt med att maila klassen och betona vikten av att de har rätt typ av kläder, inte ringa mig för en enda dags sneakersanvändande. I vanliga fall hade vi kunnat lösa det, men tyvärr så gick det inte den här gången.