Jag behöver prata med någon med kunskap om depression/psykisk ohälsa
Nu har jag bara slarvläst men vill ge mina tankar. Jag undrar om han har någon kontinuerlig kontakt med t.ex. en psykolog? Vet han varför han är deprimerad? Behöver/får han den medicin han kanske behöver?
Jag hoppas ju att ni kan prata, inte bara skriva. Undrar också om hans tidigare erfarenheter, förväntas du göra något som någon tidigare gjort eller backar han för att det blir för mycket känslor nu?
Jag har fler frågor men tror du kanske förstår vad jag menar, jag hade frågat honom om allt jag undrar. Fråga om han inte vill svara t.ex, om du inte ska skriva kanske? Och ta samtidigt och känn efter vad du vill, känner du att det blir för mycket tycker jag du bör backa, vill du vara vänlig mot honom är du så tydlig du kan, jag tror han behöver det så konkret som möjligt.
Tror han kan ha varit mer öppen med sitt mående med dig än vad han varit med sina vänner, då blir du svårare att möta, de andra kan han fortsätta låtsas inför. En gissning, jag kan absolut ha fel.
Jag hade blivit knäpp om någon inte svarade på två månader, tycker det är tyket. Jag svarar inte en jag inte vill ha kontakt med, två nu då men det inser jag är dålig stil av mig. Är dock inte djupt deprimerad. Men jag tycker han bör kunna både förstå och göra bättre än vad jag får ut av din text.
Glöm nu inte bort dig själv i detta!