Inlägg från: Anonym (Långtidsammare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Långtidsammare)

Nyfödd, glömt bort hur han ammar?

Trots?! Det kommer i två-årsåldern. En bebis reagerar bara utifrån sina grundläggande behov. Och blir de inte mötta blir bebisen frustrerad. Det är vare sig amningsvägran eller tuttförvirring för då hade du inte kunnat amma på dagtid heller. Som ovan var inne på kan det vara lite för spända bröst pga längre uppehåll. Eller fel teknik om du liggammar. Jag tex har aldrig kunnat liggamma för mina bröst hamnade nere i madrassen. Jag satt upp och höll upp bröstet och formade det lite som en strut. Då får barnet bättre tag.

• Anonym (Långtidsammare)

Kasta huvet och "picka" känner jag igen. Det beror på frustration, iver och ibland för starkt flöde. Vid 2 veckor har amningen fortfarande inte helt etablerats. Det tar lite tid att få in taget, rutinen och alltihopa. Jag hade väldigt mycket mjölk så jag fick blockamma några dagar och sen blev bebben lugnare faktiskt.
    Prova rapa, droppa mjölk i mungipan och vända barnet åt andra hållet. Ibland kan en så enkel sak hjälpa också. Dvs om du ammar på vänster sida ha barnets huvud mot din höger och tvärtom på höger sida. Om flödet är starkt handmjölka ur lite innan du försöker amma.

Svar på tråden Nyfödd, glömt bort hur han ammar?