Tror mamma har gjort en socanmälan
Vill inte berätta för mycket detaljer men min mamma och min sambo (pappa till mitt yngsta barn) är tyvärr ovänner, det har lett till en del konflikter mellan mig och mamma också.
För några veckor sen fick jag reda på att någon en anonym orosanmälan. Den som har ringt har försökt få det att låta som att det är en granne men det är omöjligt pga saker som står i anmälan. Jag är ganska säker på att det är antingen min mamma eller hennes syster som hon pratar med varje dag. Jag tror att de har gjort det tillsammans men det är inte helt uteslutet att systern har gjort det (trots att hon bor på andra sidan Sverige och inte har träffat mig eller barnen på många år). Hon är ganska speciell och älskar drama och intriger .. och jag tror att hon har gjort en anmälan för många år sen också.
Iallafall så startade ingen utredning..mamma nekar och säger att det inte är hennes syster heller., Det jag är rädd för är bara att de hittar på något mer. Granne lär de inte försöka med igen men kan de t.ex låtsas vara skolan eller BVC? Eller visst är det så att om skolan eller sjukvården anmäler så är det inte anonymt?
Och hur ska jag göra med mamma , går det att förlåta?