Tycker inte om mitt barns namn
Att hänga upp sig så på namnet är ju inte helt normalt om du tom börjar gråta när någon säger det. Ni valde trots allt ett namn som ni båda tyckte var ok. Är det inte så att det bara blivit en riktig hang up? Ni är ju dessutom två föräldrar. Hade haft jättesvårt att börja säga ett annat namn till min dotter när hon var ett år. Så ta dig en rejäl funderare. Är det verkligen verkligen så att det är namnet som är problemet? Jag hade också ett favoritnamn till min dotter som jag tänkt sedan jag var ung att jag skulle välja om jag fick en dotter. Min man gillade inte alls det namnet. Så nej jag kunde inte välja det. Mitt andra favoritnamn döpte min syster sitt barn till. Så nej det blev inte det heller. Vi valde ett kompromiss namn som vi båda tyckte ganska bra om. Jag tycker nu om namnet väldigt mycket eftersom min dotter heter det! Alltså vad jag vill ha sagt är att såhär är det i livet, det blir inte alltid som man tänkt och då måste man försöka förhålla sig till det. Det blir bra ändå liksom. Men om det nu verkligen är så att du är olycklig nu men om ni byter namn så blir allt bra då tycker jag ni ska byta nu, om ni är överens.