blomma79 skrev 2023-02-05 17:53:15 följande:
Får kolla på Google Maps annars om där är nåt parkeringshus ! Vad bra att det är så nära ströget eftersom jag kanske får gå på nåt ultraljud själv pga min mans jobb . Pratar nog helst engelska med dem för att undvika missförstånd :)
Googlade rätt mycket på kliniker i Danmark innan vi bestämde oss för Stork, Ringde de upp er när de hittat donatorn? Hade ni mötet med läkare / äggdonationsteamet online? Jag sa online till dem men vet inte om det är bättre vi åker dit istället....
Då är du beräknad till Augusti? Hur är det med mediciner förresten? Kan man hämta ut det i Sverige? Men inte till högkostnadsskydder väl? Vad kostade medicinerna? Fick ni betala för blodproverna/ spermatest vid sidanom eller ingår det?
Hoppas att det går bra för er idag och att ni hittade parkering:)
Vi pratade svenska och våra läkare blandade svenska och danska och det kändes hur lätt som helst att förstå, de har många svenska kunder på den kliniken men såklart pratar de engelska också om man är mer bekväm med det.
Vi fick ett mail när de erbjöd vår donator men tror att man kan få dem att ringa också om man vill det. Sen hade vi till dagen efter tror jag på att bestämma oss!
Ja, vi hade mötet online och det funkade alldeles utmärkt, tror att det tog ca 1 timme och sen fick vi även prata med en barnmorska om vi hade några andra frågor.
Vi har inte fått beräknad födelsedatum än, känns som att barnmorskorna här i sverige inte är jätteinsatta i just äggdonation för min barnmorska sa att hon ville dubbelkolla lite för hon var osäker på om jag ska sättas igång tidigare eller inte.
Men det borde vara i augusti som det lilla livet ska komma till världen.
Första omgången jag skulle sättas igång fick jag 6 mg progynon/dag men det försöket blev ju avbrutet och min livmoderslemhinna var dessutom bara 6.6 på dag 8 i cyklen. Nu denna gång fick jag istället 8 mg progynon/dag och då var slemhinnan 7 på dag 8, fortsatte äta progynonen 3 dagar till för att sen då 6 dagar innan insättning ta 1200 mg cyclogest/dag (betydligt högre dos än i sverige överlag) fortsatte med dom båda preparaten ända tills v 10+0 vid en graviditet. sen får man äta 150 mg acetylsalicylsyra från v 10+1 till 37+0 för att förhindra havandeskapsförgiftning.
Ja tyvärr så om man inte hittar en svensk läkare som vill omvandla det danska receptet så får man bekosta det själv, vilket vi fick.. En omgång från dag 1 till v 10+0 går på ca 3500 kr varav cyclogesten är den dyra.
Nä allting vi har varit över och gjort där, tagit blodprov, ultraljud, spermprov och första ultraljudet i v 8 mm ingick i priset:)