Äggdonationsbehandling!
Hej blomma79!
Nej, men jag mejlade dem faktiskt igår och frågade!
Kollar massa kliniker i Sverige och utomlands. Vet du något om GynHälsan i Uppsala? De lät bra på telefon!
kram
Hej blomma79!
Nej, men jag mejlade dem faktiskt igår och frågade!
Kollar massa kliniker i Sverige och utomlands. Vet du något om GynHälsan i Uppsala? De lät bra på telefon!
kram
Hej! Vad fantastiskt med en graviditet!
jag har precis börjat ta Progynon och har frysta donerade ägg här i Sverige så hoppas på insättning om ca 14 dgr om vi får några befruktade och sedan några blastocyster.. mycket som ska klaffa!!
Vi har tidigare fått en son genom äggdonation i Finland. Då var barnmorska också lite osäker på vad som gällde. Vi fick då ett extra läkarbesök i v10 med VUL (jag hade en blödning) och fick då även Trombyl utskrivet. Samt barnmorskebesök varannan vecka från en viss vecka för att hålla koll på blodtryck (havandeskapsförgiftning) och protein i urinen. Samt ett extra tillväxtultraljud i v32. Läkaren sa även att vi skulle bli igångsatta senast en vecka över tiden.. men det hade inte barnmorskan koll på sen i slutet av graviditeten.
kram o lycka till med allt!!
När vi gjorde vår första ÄD i Finland fick jag bråttom till tåget till flygplatsen på vägen tillbaka och sprang till tåget, fick sån ångest att embryot skulle åkt ut, haha!
Men det gick ju vägen!
Fick tipset av barnmorskorna där att leva som vanligt så jag fortsatte att träna ganska hårt, bada i kall snö mm! (Men jag fick inte den där sprutan ni pratar om så jag mådde väldigt bra!)
Tog testet 14 dgr efter insättningen?
Snart har det gått 2 månader men fortfarande inte hört något ! Tänker att jag kanske hör av mig till dem efter det gått 2 mån och ser hur lång tid det kan ta till eller är det dumt ? Hur ofta gick du till barnmorskan här i Sverige vid äggdonation? Skulle gärna vilja resa iväg nu under sommaren men det vågar man kanske inte pga kontroller ? Är den första i vecka 7 och sen? Hur ofta ?
Heej! Hur har det gått med allt?
kram