Inlägg från: Anonym (ta ett beslut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ta ett beslut)

Är detta otrohet?

Anonym (Nicke) skrev 2023-01-16 10:14:32 följande:
    Är detta otrohet?

En del menar att gränsen för otrohet bara är fysisk medan andra menar att det är otrohet när man bryter en överenskommelse i relationen.

Jag var tidigare fysiskt otrogen i vår relation. Inget jag är stolt över men vi beslutade att försöka efter det. Nu visade det sig att parallellt med detta hade min partner haft en flerårig konversation med ett gammalt krogragg. Och han verkade väldigt intresserad av att ses. Jag råkade se delar av konversationen. Det var inget som visade att hon direkt var intresserad av honom. Dock avvisade hon inte heller honom.  Sen pratade de känslomässigt om känsliga saker vilket tyder på att det fanns något mer än bara vänskap där i grunden då man inte skriver till vem som helst om sånt.

Min partner hemlighöll deras konversation och ljög om den. Hon erkände även vid ett bråk om deras kontakt att de tyckte om varandra och sa att jag var en sämre partner än honom (de har inte träffats på många år). Vi kom överens om att de inte skulle ha kontakt men även att hon skulle plocka bort honom från sociala medier. Det senare skedde aldrig fast det gick veckor.

Nu misstänker jag att de fortsätter ha kontakt. Räknas det som otrohet?

Spelar det någon roll? Du måste bestämma hur du vill ha det i framtiden 
  • Anonym (ta ett beslut)
    Anonym (Nicke) skrev 2023-01-16 10:44:37 följande:

Jag har inte sett så mycket. Jag råkade se ett meddelande när hon stod med mobilen. Det var någon kille som ville träffa henne. Jag frågade därför om jag fick läsa men hon vägrade (det var första gången jag frågat det någonsin). Och det hela fick en stor snöbollseffekt då hon sa att det stod något helt annat. Men jag hade ju råkat läsa delar av meddelandet... Så inte bara att hon dolde saker, hon ljög också om det.

Några dagar sedan berättade hon vem det var, att de båda ville dejta förut men var upptagna. Att de skrivit i flera år. Och jag råkade se lite mer av chatten när hon plockade fram meddelandet som jag råkat se (då jag begärde att få läsa det).

Man behöver inte göra slut för att man inte litar på sin partner. Man kan jobba på tillit, transparens, kontrollbehov, osv.

Klart man kan jobba på det men vad vill du och tror du att det kommer funka mellan er i framtiden?

Att göra slut är inte enbart en fråga om otrohet eller inte.
  • Anonym (ta ett beslut)
    Anonym (Nicke) skrev 2023-01-16 15:19:27 följande:

Frågan är snarare: Bör jag ha problem med hennes chattande?

Ska någon annan tala om för dig om du ska ha problem med det din sambo gör? Klarar du inte av det själv?

• Anonym (ta ett beslut)
    Anonym (Nicke) skrev 2023-01-16 15:54:33 följande:
    Jag mår inte så dåligt. Tror mitt problem är att jag lätt hamnar i tankar och diskussioner om vad som är rätt eller fel. Jag borde släppa skiten istället. 
    Bestämma dig! Vill du leva med henne eller inte? 
  • Anonym (ta ett beslut)
    Anonym (Nicke) skrev 2023-01-16 16:26:52 följande:
    Det vill jag
    Case closed! 
Svar på tråden Är detta otrohet?