Är detta otrohet?
En del menar att gränsen för otrohet bara är fysisk medan andra menar att det är otrohet när man bryter en överenskommelse i relationen.
Jag var tidigare fysiskt otrogen i vår relation. Inget jag är stolt över men vi beslutade att försöka efter det. Nu visade det sig att parallellt med detta hade min partner haft en flerårig konversation med ett gammalt krogragg. Och han verkade väldigt intresserad av att ses. Jag råkade se delar av konversationen. Det var inget som visade att hon direkt var intresserad av honom. Dock avvisade hon inte heller honom. Sen pratade de känslomässigt om känsliga saker vilket tyder på att det fanns något mer än bara vänskap där i grunden då man inte skriver till vem som helst om sånt.
Min partner hemlighöll deras konversation och ljög om den. Hon erkände även vid ett bråk om deras kontakt att de tyckte om varandra och sa att jag var en sämre partner än honom (de har inte träffats på många år). Vi kom överens om att de inte skulle ha kontakt men även att hon skulle plocka bort honom från sociala medier. Det senare skedde aldrig fast det gick veckor.
Nu misstänker jag att de fortsätter ha kontakt. Räknas det som otrohet?