Han är inte riktigt redo
sommar2019juni skrev 2023-01-15 11:27:49 följande:
Tack för ditt svar!i och med att vi har så mycket barn och syskonbarn runt oss pratar vi ofta om uppfostran, hur vi hade vilja göra, vi vet att vi gärna önskar att ha barnen hyfsat tätt och vi båda vill ha 2-3 barn. Så vi pratar om det ganska ofta och han (och jag såklart) älskar verkligen barn. På jul skulle vi inte köpa julklappar till varandra. Men jag skrev en lång text om min tacksamhet till honom och hur mycket jag älskar livet med honom mm. I det kan jag även in att jag hoppas att vi får förverkliga våra värderingar som en familj, med vår egna familj. Och han blev verkligen berörd över min gåva och var så tacksam. Så med andra ord pratar vi mycket om allt runomkring och när jag tog upp att jag verkligen vill ha barn, så sa jag också att jag gärna önskar att börja försöka i vår men det ville han inte ge något svar på. Jag använder inget preventivmedel utan kör NC och tempa, vi har kört kondom länge men han har sagt att vi kan köra med avbrutet istället? där tänker ju jag, han vet vad som kan hända men är inte så jag vill att barnet ska bli till heller. Det skall vara ett beslut vi tagit och alla är helt med på liksom?