Är jag gravid?
vad tror ni, är jag gravid?
jag har ett barn sedan tidigare men 5 år sedan jag fick mina första symptom med den graviditeten Så känner mig nojig att det inte är nåt.. min Senaste mens med startdag var den 19/12 och beräknad ägglossning var den 4/1 enligt app.. hade då samlag minst 2 ggr med sambo.
fick första symtomet ganska snart efter ägglossning. Ont i ländryggen, ?svider? och smärta när jag böjer mig Bak och fram. Molande mensvärk till och från. Något mer kissnödig men mest på kvällen, helst när jag lägger mig i sängen då det känns som att något trycker mot blåsan. Jag hade En kväll för 4 dagar sedan riktig bränna i bröstvårtorna men dagarna efter det endast ömt vid beröring, men vårtorna är röda med vita ?knottror?, kan också se Svagt blåa ådror men bara på höger bröst. Inget illamående än, inget som jag iallafall känt av. Jag har muntorrhet, lite andfådd emellanåt när jag Håller igång. Varit trött varje dag sedan beräknade ägglossningen. när jag trycker på magen (under och kring naveln) känns den hård.
har tagit ett tidigt test senast idag men visade neg. Jag vet att det kan vara för tidigt. är så otålig att vänta 5 dagar till bim.
vad tror ni? Någon som hade samma symtom som mig?
Alltså såhär, om de symptom du beskriver faktiskt skulle bero på en graviditet hade ett gravtest visat positivt nu eftersom både symptom och gravtest är beroende av gravidhormonet HCG. Vidare är det inte möjligt att känna symptom precis vid ägglossning, utan absolut absolut tidigast drygt en vecka efter befruktning, de allra flesta känner inget då heller. Du kan givetvis vara gravid ändå, men med tanke på att testet är negativt beror dina symptom inte på en graviditet i vart fall.
Jag håller tummarna för att du ändå är gravid och att du snart plussar!