Inlägg från: Oliven91 |Visa alla inlägg
  • Oliven91

Är jag gravid?

Hej,

jag har ungefär samma symptom som dig och enligt ägglossningtest hade jag maximalt den 5/1 

gjorde abort i november 2022 pga av kromosomfel och allt var ok och hcg under 5 i mitten på december i blodet
    och gynekolog sa 2/1 du kommer snart ha ägglossning (2st äggblåsor) 

sist jag blev gravid 2022 så fick jag samma symptom jag har nu, mycket värk, ömma bröstvårtor , illamående.
    igår tog jag clear blue digitalt test tidigt test. 10 känsligt för hcg.
    Det stod gravid då, imorse gjorde jag samma sak men stod negativt. Mina symptom är kvar och har beräknad mens 19-20 Jan.
    Jag tror kemisk graviditet pga av första ägglossning sen abort men bokat blodprov på måndag för att få 100 procentigt svar och såklart köpt fler digitala tester att prova imorgon måndag tisdag igen.

ps, min urin i förrgår var mycket starkare färg och inte druckit lika mycket dagen innan som jag drack vätska igår.

vi får hålla tummarna! 

• Oliven91

Det har jag haft symptom båda mina graviditeter en fullgången med son och ett avbrytande, så det man man visst det. Alla människor är olika känsliga för hormoner. Jag har ingen UVI. 
    jag började redan kräkas vecka 5 sist tex.

• Oliven91

Mitt tips är att gå och ta blodprov.ä för Hcg.
    Kostar ca 300kr nästan samma summa som ett paket CB gravtest. 
    Jag tog blodprov i måndags hade Hcg över 300 i blodet men inget i urinen?
    Därav mina symptom. Jag har börjat blöda lite nu misstänker tidigt missfall men har gynekolog undersökning imorgon då jag fortfarande mår mer och mer illa. Brösten får mer och mer tydliga ådror osv.

Svar på tråden Är jag gravid?