Inlägg från: Elisor |Visa alla inlägg
  • Elisor

Är jag gravid?

vad tror ni, är jag gravid?
    jag har ett barn sedan tidigare men 5 år sedan jag fick mina första symptom med den graviditeten Så känner mig nojig att det inte är nåt.. min Senaste mens med startdag var den 19/12 och beräknad ägglossning var den 4/1 enligt app.. hade då samlag minst 2 ggr med sambo. 
    fick första symtomet ganska snart efter ägglossning. Ont i ländryggen, ?svider? och smärta när jag böjer mig Bak och fram. Molande mensvärk till och från. Något mer kissnödig men mest på kvällen, helst när jag lägger mig i sängen då det känns som att något trycker mot blåsan. Jag hade En kväll för 4 dagar sedan riktig bränna i bröstvårtorna men dagarna efter det endast ömt vid beröring, men vårtorna är röda med vita ?knottror?, kan också se Svagt blåa ådror men bara på höger bröst. Inget illamående än, inget som jag iallafall känt av. Jag har muntorrhet, lite andfådd emellanåt när jag Håller igång. Varit trött varje dag sedan beräknade ägglossningen. när jag trycker på magen (under och kring naveln) känns den hård. 

har tagit ett tidigt test senast idag men visade neg. Jag vet att det kan vara för tidigt. är så otålig att vänta 5 dagar till bim. 

vad tror ni? Någon som hade samma symtom som mig?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Elisor

Det är ju väldigt individuellt Det där med när man testar Pos. Många testar inte pos förens på bim dagen eller efter. därför jag ville skriva av mig och se om andra hade precis samma symtom. men antar jag får vänta och se helt enkelt. Tålamod!

• Elisor

Ja ellerhur Väntan känns som en oändlighet. 4 dagar nu till Bim. Fortfarande samma symtom. Mensvärk i flera dagar, känsliga bröstvårtor samt dom ser större ut, muntorrhet, törstig, kissnödig ofta men mest på kväll. Sura uppstötningar mest på kvällen. Värk i ländryggen. Vattniga flytningar. livmodertappen mycket hård och ligger långt ner. Hård när jag känner på magen från naveln och neråt. 
    kan inte vara helt hundra på när ägget släppte eller om det gjorde det då jag aldrig tog ett ägglossningstest men enligt app så skulle jag ha haft ägglossning den 4/1 Eller tidigare då det är så individuellt. Har oftast en menscykel på 29-31 dagar. Har alltid haft regelbunden.

• Elisor

läser att dom första symtomen kan kännas i v 4. Om det stämmer så är jag i v. 4 nu så möjligt att jag är låg hormonare och att det stiger efter bim. OM jag nu är gravid. Hoppas!

• Elisor

Det är väl klart man kan visa på symtom då så mycket förändring sker i hormonerna och kroppen kämpar med att bygga bo för ett litet frö som ska växa där inne i 9 månader. Så tidiga symtom tror jag starkt för och uvi är jag van med då jag haft det sedan tidig ålder och alltid haft problem men som avtagit med åren. Så symtomen på en uvi och en grav är för mig inte det samma. Uvi blir man ?dålig? utav om man går för länge, kissnödigheten kan knappast bara komma på kvällen, dvs har aldrig då hänt för mig iallafall och brösten? Sura uppstötningar? som Sagt jag har varit gravid förut men det var ju som jag sa tidigare för 5 år sedan och mycket har man glömt eller förträngt hur det var Drömmer jag har inte någon som helst sveda som jag hade sist vid uvi heller. Bröstförändringar har jag inte haft sedan jag var gravid så nåt känner jag på mig, får lita på min känsla och bara vänta och se. 

• Elisor

Oliven91 ja som sagt vet fler som inte kände mycket den första graven och jag tror inte jag hade dessa symtom den gången men andra graven kan kännas mer och man känner sig mer säker på sina känningar. som det känns nu känner jag Mig gravid men man är ju aldrig 100 tills man får det verkligen bekräftat såklart. bara lite skönt att höra andras åsikter och erfarenheter i väntan på det där plusset Drömmer

• Elisor

Såklart Är det så men enligt säkra källor som man läser så kan ett negativt svar innan bim visa positivt efter bim. Dom flesta börjar känna symtom efter förväntad mens då man upptäcker att den är sen men som dom säger kan man redan innan bim känna på sig graviditet och få symtom tidigt. så det är bara o vänta och se helt enkelt. Ska vänta 3 dagar och ta ett test på bim dagen på morgonen. uppdaterar Självklart om svaret Glad

Svar på tråden Är jag gravid?