FuckGoggleAskMe skrev 2024-03-03 21:18:10 följande:
Tänder man på 14-åringar så har man en störning och är hebefil. Ofta betecknas även de som pedofiler. Varför är du så defensiv? Tänder du på 14-åringar?
Det är arbetsmetoderna som är diskutabla. Hur man brottsprovocerar och konfronterar. Att man tar kontakt med anhöriga och arbetsgivare som om man vore från polisen.
Anonym (makrill) skrev 2024-03-03 21:04:12 följande:
För att inte tala om Patrik som hela tiden ska avbryta gäddan när han börjar prata. Jag tycker när de väl konfronterar dem så kan de försöka vara lite mer respektfulla och låta gäddan prata. Ställa frågor och låta honom få berätta, och sedan kolla upp så han verkligen söker hjälp.
Sen är man ju inte pedofil om man tänder på 14-åringar, så det kan inte skyllas på en störning. Jag håller med om att de ofta är väldigt på i chatten. Jag tror det är väldigt ovanligt att 14-åringa tjejer är så på om de pratar med en mindre attraktiv 40-åring. De borde vetat bättre, men inte säkert det speglar verkligheten så väl. Kanske det är svårt att hitta nya gäddor helt enkelt.
De skulle kunna uppträda lugnt och professionelt. Inte gapa och skrika som två pundare när de jagar någon som får panik och börjar springa och inte heller vara direkt nedlåtande och sarkastisk..