Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Dumpen. Bra eller dåligt?

Har svårt för själva utförandet. 

• Anonym (Nja)

Jag vet inte varför men det lämnar en bitter eftersmak i munnen. Jag vet inte varför..

• Anonym (Nja)
    Anonym (skär av picken) skrev 2023-01-13 02:46:54 följande:

Pedofili och incest är de grövsta brotten och borde ha mycket större straffsatser än vad de har. Svenska rättssystemets absurt låga straff och låga utrednings och fällande domar är skrämmande låga och en skymf för hela samhället och de drabbade.

För mig får det gärna vara dödsstraff på giljotinbacken för sådana förövare och även män som utnyttjar traffickingoffer. Dumpen är toppen om det finns goda underlag och bevisning och inte görs till folkets domstol med fel syfte.

Hört talas om att tänka i flera steg?
  • Anonym (Nja)

Som jag tidigare skrivit. Jag är inte odelat negativ till dumpen MEN det är nånting som inte känns helt hundra. Kan inte sätta fingret exakt på vad, men eftersmaken känns sådär trots allt.

Sajtens två frontfigurer känns lite väl oresonliga och rättshaveristiska.

• Anonym (Nja)

Många frågor få svar..

Brottsprovokation som koncept är för det första inte helt okomplicerat.

Hur många brott förebygger dumpen? Får jag gissa på väldigt väldigt få?

Hur många riktiga brott mot riktiga brottsoffer klarar sajten upp? Noll va!

Hur många potentiella pedofiler lyckas sajten programmera om? Noll om jag får gissa här också..

Sen har vi det här med att straffen för pedofilbrott är för låga. Jaa.. vad ska man säga? Dels så är det ju en generell problematik i Sverige, vi har låga straff ja. Men jag kan inte riktigt förstå hur dumpen kommer till rätta med det? Dumpen är inte en lagstiftande församling eller en domstol.

Uppklarningsprocenten för sexbrott mot barn är alldeles alldeles för låg. Det är sant! Men på vilket sätt kommer dumpen till rätta med det?

Att så få brott klaras upp beror ju på att mörkertalet är stort. JAG STÖR MIG LITE PÅ SVEPANDE OCH OVETENSKAPLIGA OCH LITE LUDDIGA PÅSTÅENDEN av typen att samhället gör inte tillräckligt, och likande. Sexualbrott mot barn är en prioriterad sak som samhället faktiskt jobbar mot. Det sitter poliser mer eller mindre dygnet runt och försöker komma åt gärningsmän. Personer döms regelbundet!

Får polisen ett larm om en pedofil är det garanterat nåt man tittar på. Det är prioriterat.. Men de flesta brott anmäls aldrig och kommer aldrig till allmän kännedom. Hur ska man komma till rätta med det? Beskylla samhället lite sådär lagom luddigt?

Vad gör dumpen åt det?

• Anonym (Nja)

Sen har vi det här med att ta lagen i egna händer. NEJ det är INTE en bra grej faktiskt. Det finns en anledning till att vi har byggt upp ett rättssamhälle! 

Vill man leva i ett land där man i stället för fungerande rättssäkra domstolar lever efter principen att folk minsann vet bäst och tar lagen i egna händer så ja då finns det enormt många länder man kan flytta! Sen kan man skriva en reserapport därifrån och berätta hur bra det är, och gärna också presentera statistik på hur obefintliga sexualbrott är jämfört med i Sverige.

• Anonym (Nja)

Det gnäll oerhört mycket på Sverige, men faktum är att det sedan typ Magnus Ladulås dagar varit en stark princip att det är staten och inte enskilda grupperingar av människor som har monopol på rättskipning och bestraffande. Det har gjort Sverige väldigt gott!!!

Det vi har sett eskalera de senaste 20 till 30 åren är att den här principen luckrats upp något. Har samhället blivit bättre av det? Nej den grova brottsligheten har eskalerat. 

Det vore mer trovärdigt om dumpen jobbade mot politiska makthavare i stället för att ställa sig på den splittrande och mycket problematiska sidan i samhällsutvecklingen!

• Anonym (Nja)

Ja jag har tänkt samma tanke. Vore iofs kul med en sajt som hängde ut småföretagare som fifflade med skatten genom att ta betalt svart och skita i kvittot.. Med dold kamera sätts el och byggfirmor dit på löpande band..

Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?