• Anonym (+++)

Vågar man bjuda ut tågvärden ?

Mary Hailey skrev 2023-01-15 23:32:39 följande:

Här kommer en uppdatering om den hemliga tågvärden ! Såg honom idag och vi började prata sen var det dags för mig att hoppa av men innan jag skulle hoppa av frågar jag honom vad han heter då säger han ?hemligt ? du kan kalla mig för ?han på tåget? sen säger han ?du får Nöja dig med att se mig på tåget? , då sa jag jaså men jag heter **** och hoppde av . Så han vet att jag är intresserad men vad i hela friden håller han på med och Vaaaad menar han ? 

Har de inte namnskyltar på sig på tåg? Hade jag för mig att de har. Nåväl:
    Jag tolkar detta som att han markerade att du just "bara får se honom på tåget". 

Han är inte intresserad av något med dig. Hans trevliga sätt har han säkert mot alla eftersom man ska vara trevlig i serviceyrken. 
  • Anonym (+++)
    Mary Hailey skrev 2023-01-16 12:31:29 följande:

Ja precis jag tänker också så hädanefter att jag endast säger hej och han är inte mer än en tågvärd skall även tilläggas att det var han som började en konversation och satte sig vid mig :) men vem har lixåm tid med en sån vilseledande kille sen tyckte jag hans sista kommentar var nedlåtande

Du behöver väl inte ens säga hej till en tågvärd? De passerar snabbt förbi. Bara var neutralt artig, så som man är mot folk i kassan, när du hämtar ut paket etc. 
Svar på tråden Vågar man bjuda ut tågvärden ?