• Anonym (Egoisten)

Vad kan man kräva?

Om det är någon gift som är väldigt angelägen att inleda en relation. 

Nu pratar jag om att personen ska fortsätta vara gift under tiden så att svara skilj dig/berätta för partnern är inget relevant svar.

Vilka villkor kan man ställa? Personen verkar som sagt väldigt angelägen.

Vad hade du krävt som hade gjort det värt det?

• Svar på tråden Vad kan man kräva?
  • Anonym (Realist)

Det kommer ändå aldrig bli som du önskar, så det är lika bra att glömma det hela.

• Anonym (Egoisten)
    Anonym (Realist) skrev 2023-01-09 21:41:29 följande:

Det kommer ändå aldrig bli som du önskar, så det är lika bra att glömma det hela.

Men jag vet inte riktigt vad jag önskar.
  • Anonym (Emelie)

Ni skall alltså ha en relation under tiden hon är gift? Eller inväntar personen något som gör att hon inte kan skilja sig före en viss tid?

Jag hade krävt att 

1) Den personen är gift med skall veta om det
    2) Personen skiljer sig så fort det går.

Vet att det är svårt att separera på stört om man är gift, kanske har hus och barn ihop, även om man ofta på FL tror det går över dagen.

Men som sagt hade personen velat satsa på att ha en relation trots äktenskap så hade jag krävt att personen är öppen med det inför partnern.

• Anonym (Emelie)
    Anonym (Egoisten) skrev 2023-01-09 21:45:13 följande:
    Men jag vet inte riktigt vad jag önskar.
    Är det du eller en annan som är gift?

Är det den andre riskerar ju hen väldigt mycket på att vara med just dig. De allra flesta gifta och stabila partners tror jag inte är otrogna lättvindigt. Men sånt lär du väl känna av
  • Anonym (Egoisten)
    Anonym (Emelie) skrev 2023-01-09 21:46:57 följande:

Ni skall alltså ha en relation under tiden hon är gift? Eller inväntar personen något som gör att hon inte kan skilja sig före en viss tid?

Jag hade krävt att 

1) Den personen är gift med skall veta om det
    2) Personen skiljer sig så fort det går.

Vet att det är svårt att separera på stört om man är gift, kanske har hus och barn ihop, även om man ofta på FL tror det går över dagen.

Men som sagt hade personen velat satsa på att ha en relation trots äktenskap så hade jag krävt att personen är öppen med det inför partnern.

Nä, som jag skrev är just de förslagen inte aktuella.
  • Anonym (Emelie)
    Anonym (Egoisten) skrev 2023-01-09 21:49:42 följande:
    Nä, som jag skrev är just de förslagen inte aktuella.
    Hade nog låtit det vara då. Om jag går till mig själv så hade jag kanske inlett en relation om de kraven var uppfyllda. För det visar ju att personen vill ha just mig seriöst.

Men skall allt ske bak ryggen på den äkta hälften och det inte finns planer på separation så nej
  • Anonym (Egoisten)
    Anonym (Emelie) skrev 2023-01-09 21:48:35 följande:
    Är det du eller en annan som är gift?

Är det den andre riskerar ju hen väldigt mycket på att vara med just dig. De allra flesta gifta och stabila partners tror jag inte är otrogna lättvindigt. Men sånt lär du väl känna av
    Det är inte jag som är gift, den som är gift vill väldigt gärna göra detta.
  • Anonym (Emelie)
    Anonym (Egoisten) skrev 2023-01-09 21:51:37 följande:
    Det är inte jag som är gift, den som är gift vill väldigt gärna göra detta.
    Som jag gissade då. Nej, under ovanstående premisser så nej. 
  • Anonym (Tjej)

Hej !
    Ja på frågan finns inget lätt svar. Jag tänker om hon eventuellt är på väg ur sitt förhållande utan att vilja berätta det för dig. Ska jag gissa så tror jag att hon tycker mycket om dig, men skiljer sig inte , pga av rädsla att då skrämma bort dig. Jag gissar att hon tycker om dig men inte vågar säga det och hon vet nog inte själv heller riktigt hur hon ska göra. 

Men vad vill du? Du skriver att du inte vet vad du vill. Men hon finns ändå med i dina tankar?
    Mitt råd är att prata med henne på en "neutral " plats . Känn efter vad du vill. Var rak och fråga!
    Därefter kan ett beslut tas. Ta mötet eller träffen  ganska omgående. Finns inget intresse så går ni vidare på varsitt håll. Och då vet båda.
    Jag förespråkar inte att vara oärlig eller gå bakom ryggen.  Men man kan bli kär utan att mena eller planera det.

Lycka till med era val och beslut.

• Anonym (A)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-01-09 22:24:37 följande:
    Hej !
    Ja på frågan finns inget lätt svar. Jag tänker om hon eventuellt är på väg ur sitt förhållande utan att vilja berätta det för dig. Ska jag gissa så tror jag att hon tycker mycket om dig, men skiljer sig inte , pga av rädsla att då skrämma bort dig. Jag gissar att hon tycker om dig men inte vågar säga det och hon vet nog inte själv heller riktigt hur hon ska göra. 

Men vad vill du? Du skriver att du inte vet vad du vill. Men hon finns ändå med i dina tankar?
    Mitt råd är att prata med henne på en "neutral " plats . Känn efter vad du vill. Var rak och fråga!
    Därefter kan ett beslut tas. Ta mötet eller träffen  ganska omgående. Finns inget intresse så går ni vidare på varsitt håll. Och då vet båda.
    Jag förespråkar inte att vara oärlig eller gå bakom ryggen.  Men man kan bli kär utan att mena eller planera det.

Lycka till med era val och beslut.
    +1
Svar på tråden Vad kan man kräva?