Inlägg från: Anonym (Zxcv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zxcv)

Exmaken dricker

Anonym (''') skrev 2023-01-09 17:19:09 följande:
    hur ska mamman, som inte bor där, kunna "se till" att han slutar menar du? 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-01-09 16:48:06 följande:

Vet själv hur det är med en onykter morsa Som tvunget skulle dricka varje helg och kastade glas i golvet och skrek åt stackars pappa om han inte gjorde som hon ville. En morbror som kört på fyllan. Osv. Jag vet hur det är att vara barn i sådana sammanhang. och jag håller fast vid att nej barnet ska inte behöva åka därifrån. Utan det är den förälderns ansvar att sluta dricka. Mamman får se till att han gör det. Annars inte lämna barnen där helt enkelt.

Du kan inte jämföra med dina föräldrar, om dina föräldrar levde ihop så kunde din pappa ju ha koll och säga ifrån men TS är skild och kan inte ha koll på om exmaken är nykter eller inte.

• Anonym (Zxcv)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2023-01-10 10:01:15 följande:

Jag svarar på relevanta frågor och tips. 

Det är inte rimligt att jag tar hans bilnycklar, har ansvar för att han ska sluta dricka, inte lämna barnen utan en hotbild osv Det måste gå igenom Ifo och finnas en plan för barnens umgänge annars sätter jag mig själv i skiten.

Tycker också du ska stämma på umgänge som någon skrev med tanke på att de yngsta är så små. Även om ni redan har dom så har ju förutsättningarna ändrats, han drack väl inte när umgänget fastställdes, eller?
Svar på tråden Exmaken dricker