• gVasa

    Hogwarts legacy

    Jag tycker alla nya spel som är "open world- göra massa oviktiga saker för att klara av en lista" - spel inte är så roliga och tycker inte det är en bra trend inom spelvärlden.

    Jag minns när jag själv var barn och spelade spel, då spelade man för att det var kul att spela. Nu när mina barn spelar spel frågar de hela tiden "okej, vad får man om man gör X i spelet?" De försöker få ut en belöning av spelet även om spelet i sig inte är kul.
    Mitt äldsta barn har känt sig "tvungen" att spela ett spel enbart för att klara av dagliga utmaningar (som spelet lägger in så barnen ska spela mer).

    Detta leder till att spel (som hogwarts legacy) trots sin fina grafik och säkert häftiga värld innehåller en lång checklista på saker man ska göra (samla 25 grissvansar, plocka tio ogräs) för att få en belöning. Det är också mycket lättare att skapa spel på detta sätt än att göra ett spel som faktiskt är roligt att spela. Många spelare kommer heller inte känna skillnaden.

    Spelet spelas för att nå en belöning, inte för att aktiviteten själv är kul.

    Lite negativ post, men om du har kul med spelet är jag såklart glad. Jag försöker få mina barn att spela mer "klassiska" som inte "mutar" barnet för att fortsätta spela.

Svar på tråden Hogwarts legacy