Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Farmen 2023

Det var full fart i kväll! Jag trodde förstås det var klart, när Artin åkte ut och Christoffer blev storbonde. Sedan jublade jag när Victor åkte ut, men nu verkar det som om vad som helst kan hända. Om någon av dem ska tillbaka till Farmen, så hoppas jag det blir Artin.

• lövet2

Nebil blir en bra storbonde. Alla som är kvar är duktiga farmare, så jag kan nog se nästan vem som helst av dem som vinnare. Fast tråkigt att Tora helt köpte Viktors lögner ...

• lövet2

Spännande att se vad spåkulan ska visa! Jag gillar i alla fall gänget som är kvar.

• lövet2

Spåkulan var intressant! Jag funderar på hur det blir. De är 5 kvar nu (plus 1 på Torpet, som de inte vet om). Om nu ingen får åka hem på söndag, så betyder det att de blir 6 personer in i finalveckan. Undrar om det blir en utslagning om dagen då?

• lövet2
    molly50 skrev 2023-03-09 19:52:32 följande:
    Förstekämpe blev Tora. Inte helt oväntat. 
    Nej, eftersom Nebba vet att ingen åker ut. Vettigt att försöka få bort några amuletter då.
  • lövet2
    molly50 skrev 2023-03-09 20:56:52 följande:
    Fy tusan!  Viktor vann. Hoppas att han inte vinner Farmen.
    Nej, det är ju meningen att de ska tävla om att sköta en farm, ta hand om djur, självhushåll och sådant. De pratar om att "spela spelet", men tävlingen går inte ut på vem som är bäst på att ljuga, fjäska, svika och smita undan arbete. Det är som att se ett Vasalopp vinnas av någon som åkt bil halva vägen, hällt laxermedel i motståndarnas blåbärssoppa och sågat av deras stavar.
  • lövet2

Snopet för Sebastian att de inte fick använda amuletter i dag!

Men Victor? Han beter sig helt sinnesrubbat. Antingen hade han fått tag i droger eller så är han sjuk. Ingen normal frisk människa beter sig så där! Storhetsvansinne, paranoia (det visade han ju upp redan de första veckorna) och noll empati. Ingen bra kombination ...

• lövet2

Ja, Assi verkar vara den enda som genomskådar honom. Men jag ser nog de andra som värdiga vinnare ändå. Vem har inte blivit lurad någon gång? Jag vet hur korkad man kan vara när man träffar nya människor. Man tycker att någon är en kul och trevlig typ och ser inte att de bara låtsas.

• lövet2

Tråkigt att Sandra åkte ut. Jag hade så himla gärna bytt ut Victor mot Sandra i semin!

• lövet2
    molly50 skrev 2023-03-16 19:56:54 följande:
    Tora i final! Det var bra.  smile1.gif
    Ja, jag är jättenöjd! Nu hoppas jag på Nebil som den andra. Han har imponerat genom hela säsongen och ändå spelat hyfsat snyggt. Inte en massa elakt förtal och inga knivar i ryggen.
  • lövet2

Grattis Nebil! Jag tyckte det var 2 värdiga finalister, som jag har gillat hela tiden. Jobbat hårt, villiga att lära, aldrig elaka mot någon och kan mycket. Kul att se!

Svar på tråden Farmen 2023