• Elist95

Gravtest BIM-4/3?

Hej! ÄL 28/12 och har nu i några dagar haft mycket symptom som jag inte brukar ha innan mens. Bla extremt svullna och ömma bröst, springer och kissar mycket, värk i slutet av ryggen och mensvärk. Hade även en lättare blödning igår samt rosa tjockare flytningar fram tills för några dagar sedan. Det höll i sig ca fyra dagar. Har även igår och idag blivit väldigt lös i magen (är ständigt förstoppad annars och måste ta laktulos var och varannan dag). 

Väntan på att få testa är outhärdlig! Beräknad mens är nu 11-12/1. har köpt CBs digitala tester med veckoindikator men även ett ?testa tidigt 6 dagar innan?, samt att jag har RFSU storpack stickor sen innan. Tror ni det är för tidigt att testa på måndag??? Har ni andra plussat BIM-3? 

• Svar på tråden Gravtest BIM-4/3?
  • HejsanJenny

Det är nog väldigt individuellt. själv har jag inte fått utslag på RFSUs stick innan BIM men fått positivt på veckoindikator någrà dagar innan beräknad mens. Börja testa om du vill, men bli inte för besviken om du inte får något - testa då igen om några dagar. Lycka till! ☺️

• svansmamman
    Elist95 skrev 2023-01-07 19:36:17 följande:
    Gravtest BIM-4/3?

Hej! ÄL 28/12 och har nu i några dagar haft mycket symptom som jag inte brukar ha innan mens. Bla extremt svullna och ömma bröst, springer och kissar mycket, värk i slutet av ryggen och mensvärk. Hade även en lättare blödning igår samt rosa tjockare flytningar fram tills för några dagar sedan. Det höll i sig ca fyra dagar. Har även igår och idag blivit väldigt lös i magen (är ständigt förstoppad annars och måste ta laktulos var och varannan dag). 

Väntan på att få testa är outhärdlig! Beräknad mens är nu 11-12/1. har köpt CBs digitala tester med veckoindikator men även ett ?testa tidigt 6 dagar innan?, samt att jag har RFSU storpack stickor sen innan. Tror ni det är för tidigt att testa på måndag??? Har ni andra plussat BIM-3? 

Om de symptom du beskriver beror på graviditet kommer ett gravtest visa positivt nu, eftersom det är hormonet HCG som ger symptom tillika det som ger utslag på ett gravtest. Så ta ett test nu du! 

Jag har nog aldrig testat innan BIM, jag har kort lutealfas så det har aldrig känts aktuellt att testa innan det heller.  Så jag har inget vettigt att tillföra kring den biten tyvärr! 

• Millannn

Hej! 
    Jag plussade starkt på BIM-4 med eftermiddagsurin. :)
    Med vanligt test! 

Svar på tråden Gravtest BIM-4/3?