• molly50

    Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!

    Anonym (Sjukt!) skrev 2023-01-09 19:38:12 följande:
    Farmodern signalerar sitt stöd till exet genom ha fortsatt kontakt. Hur tror du barnet uppfattar situationen? Mamman matar dottern med så pass allvarliga lögner gällande pappan att hon inte vågar träffa honom. Samtidigt sitter farmodern fastklistrad som mammans vän på sociala medier och förstärker hennes galenskap. Den som inte förstår hur ett sådant agerande uppfattas av omgivningen har noll social kompetens. Tyvärr finns det alltid empatilösa personer som inte vill eller kan begripa hur deras eget agerande påverkar andra människor. 
    Jag kan förstå hur du tänker och jag kan hålla med om att det verkar lite märkligt att farmodern har börjat följa sin sons ex på sociala medier när hon har gjort honom så illa.
    Men det är TS man som ska ta tag i det här och prata med farmodern. Inte TS.
    Hon har inte med saken att göra. Även om jag kan förstå att hon är arg på exet efter vad hon har gjort.
    Men TS man är den som borde kämpa för sitt barn. 
    Så hade jag varit som TS så hade jag lagt min energi där. Inte på farmodern.
  • molly50
    Anonym (Sjukt!) skrev 2023-01-11 18:44:54 följande:
    Han borde kapa all kontakt med sin sjukt empatilösa mamma och fortsätta kämpa för att få träffa sitt barn. 
    Eller kanske försöka prata med mamman och fråga varför hon följer hans ex?
    Däremot så borde han försöka kämpa för att få kontakt med sin dotter.
    Så länge han håller sig borta och inte kämpar för att rentvå sig från mammans förtal så lär han ju inte heller få kontakt med sin dotter.
    I alla fall ingen bra kontakt. 
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-15 19:58:17 följande:

    Update:

    Iförrgår föreslog maken att vi skulle ringa svärmor och visa barnen. Jag gav honom en blick och frågade om han pratat med sin mamma ännu? Nej inte än måste hitta ett bra tillfälle sa han. Vi bestämde att måndag kväll är ett bra tillfälle och han kommer då att ringa imorgon alltså. Okej sa jag och vi ringde och pratade som vanligt med svärmor.

    Han sa att han skulle säga att HAN ville att hon raderade exet och inte nämna något om att jag vill det då han tror att hon kan slå bakut då och inte radera bara för att visa att sonhustrun(jag) minsann inte bestämmer över henne. Han ansåg att det är bättre att han säger så och det är okej för mig bara hon raderas!

    Väntar med spänning till imorgonkväll för att se hur det går?. Vill ni ha uppdatering?


    Ja,det hade ju varit intressant med en uppdatering. 
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-18 19:51:55 följande:

    UPDATE:

    Maken ringde inte i måndags, inte i tisdags heller.

    ikväll ringde han mig från jobbet och jag passade på att ta upp ang om han hunnit ringa sin mamma ännu. Han ringde Tillslut och bad henne att radera exet. Hon LJÖG och sa att det var exet som skickat följarförförfrågan till henne och inte hon. Tror inte ett skvatt på detta då exet inte följer svärmor utan svärmor följer bara exet(gäller instagram). Hon sa också att hon inte skulle radera henne. Min man ringde sedan upp mig och berättade detta.

    Jag känner mig just nu full i hämnd! Kommer göra allt som står i min makt för att få henne att radera exet. Får se hur viktigt det är för henne att se barnbarnen?.. 


    Vad får dig att tro att hon skulle lyssna mer på dig än på sin egen son?
    Och varför dra in barnen i det hela?
    Det är ju knappast deras fel att du är arg på din svärmor.
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-18 20:18:12 följande:
    Tror inte att hon egentligen lyssnar mer på mig än min man. Dock vet hon att jag har makten att hindra henne från att se barnbarnen vilket borde skrämma henne rätt mycket med tanke på att hon redan ?förlorat? ett barnbarn. Hon vill säkert inte förlora två till.

    kommer inte att hindra henne från att se barnbarnen men hota med det och göra allt som står i min makt för att få henne att tro det. 
    Men varför inte bara fråga henne varför hon följer exet?
    Hon gör det kanske för att kunna få se sitt barnbarn. Har du tänkt på det?
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-19 08:00:00 följande:
    Då kan hon följa barnbarnets instagram istället för hon har ett!
    Ok. Det är information du kanske borde ha berättat redan i trådstarten.
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-19 12:53:38 följande:
    Ja det spelar ju faktiskt lite roll.

    Hursomhelst. Funderar hur jag ska göra. Det känns stelt att skriva till henne på sociala medier och hade hellre tagit det facetoface. Dock kommer jag inte träffa henne förrän i sommar så rätt länge att ha pokerface varje gång hon skriver till mig/ringer för att se barnen. Faktum är att jag måste ta upp det annars blir jag tokig! Vill heller inte fråga henne varför hon följer personen utan vill bara be henne att ta bort exet. 
    Ja,precis.

    Om du känner att du absolut måste få veta så tycker jag att du hellre ska fråga henne varför hon följer exet.
    Men egentligen så tycker jag att det bästa är om du kan försöka strunta i det här.
    För hur det än är så är det ju faktiskt inte din ensak vem hon följer på sociala medier. 
    Jag kan förstå att du är arg.
    Men jag hade haft större förståelse om din man hade känt samma ilska mot henne som du gör,med tanke på att det är han som har blivit illa behandlad av sitt ex.
    Jag tycker du ska fundera mer över varför din man valde att överge sitt barn och inte kämpade för det efter hennes falska anklagelser.
    För det säger ju faktiskt en del om honom också.
  • molly50
    molly50 skrev 2023-01-19 17:12:26 följande:
    Ja,precis.

    Om du känner att du absolut måste få veta så tycker jag att du hellre ska fråga henne varför hon följer exet.
    Men egentligen så tycker jag att det bästa är om du kan försöka strunta i det här.
    För hur det än är så är det ju faktiskt inte din ensak vem hon följer på sociala medier. 
    Jag kan förstå att du är arg.
    Men jag hade haft större förståelse om din man hade känt samma ilska mot henne som du gör,med tanke på att det är han som har blivit illa behandlad av sitt ex.
    Jag tycker du ska fundera mer över varför din man valde att överge sitt barn och inte kämpade för det efter hennes falska anklagelser.
    För det säger ju faktiskt en del om honom också.
    Jag vill också tillägga att det inte är din svärmor du straffar med att inte låta henne träffa sina barnbarn.
    Utan det är dina barn.
    Jag tycker du ska fundera på om det verkligen är värt det att förstöra deras relation pga att du har ett horn i sidan till henne.
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-19 22:17:29 följande:
    Bomben är släppt. Dock inte till svärmor eftersom jag inte ville vara oförskämd mot henne. Känns så konstigt då jag alltid respekterat henne innan.

    Tog upp det med en svägerska som är yngre än mig. Vi har alltid haft en god relation. Först ljög hon och sen blev hon uppkäftig. Såååå nu är det slutpratat med henne! Hon har även sagt detta till min svärmor eftersom jag såg att svärmor skrev och raderade på meddelanden flera gånger. Hon har dock inte skrivit något. Men bra för mig att hon fick reda på det på det viset. Nu återstår det att se hur det t sig framöver. Är lite nervös faktiskt då jag inte ville bli ovän med dem egentligen. Dock skulle jag aldrig klara att träffa dem och låtsas le efter vad jag vet att de gjort.

    Har uppmuntrat min man att ta kontakt med sitt barn.
    Men varför är det egentligen så viktigt för dig att få detta sagt?
    Och om det nu var så viktigt så hade du lika gärna kunnat sagt det själv istället för att gå genom din svägerska.
    Det hade kanske varit enklare om din man håller kontakten med sin familj själv.
    Du måste inte ha kontakt med dem utan kan stanna hemma om han ska åka dit.
    Då behöver du heller inte känna dig tvungen att le mot dem. 
    Det du har gjort ni riskerar ju att det blir sprickor mellan dig och din man också.
    Är det verkligen värt det?
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-20 15:44:32 följande:
    Min man har sagt att han inte uppskattar det hans släkt håller på med men att han har viktiga saker på jobbet att tänka på och orkar inte bråka med oss om det där. Jag lovade honom att inte ta upp det mer med honom men sa att jag skulle ta det med svärmor och svägerskorna. Det tyckte han var ok bara han slapp bli inblandad.

    eftersom svärmor bor utomlands är det inte så lätt att låta honom åka själv eftersom hon vill se barnbarnen och jag vill inte vara utan dem i en månad.

    vill inte riskera min relation med min man heller så kommer inte att prata med honom om detta mer. orolig dock för hur det blir nästa gång svärmor vill se barnen. Är ju rätt spänd stämning mellan oss nu?
    Ja,det är ju såklart väldigt lätt för honom att slippa ta skiten och istället låta dig göra det.
    Fast det egentligen är hans sak att göra det om inte heller han gillar det de gör.
    Är han konflikträdd?
    Och det är ju egentligen honom saken handlar om så han är ju faktiskt redan inblandad.

    Jag förstår att du inte vill vara utan barnen i en månad.
    Men måste han vara där så länge?
    Och jag tycker också det är fel att använda barnen som något slags slagträ er emellan.
    Det ju som sagt inte din svärmor och svägerska som straffas utan det är ju barnen.

    Ja,men tror du verkligen att din svärmor och svägerska kommer att hålla tyst om vad du har gjort till honom?
    Det tror ju inte jag.
    Och när det kommer fram till honom så kanske du riskerar att förlora honom ändå.
    Så då får du fundera på om det var värt det.
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-02-07 13:40:19 följande:

    UPDATE:

    Igår hände det. Jag skrev till mannens mamma och bad henne ta bort exet. Hon blev eld och lågor och blev så uppstressad att hon fick skyhögt blodtryck och låg på gränsen till hjärtinfarkt enligt svägerskorna. De åkte in till akuten och nu är det plötsligt mitt fel alltihop! 

    Är det MITT fel att svärmor stressade upp sig för detta? 


    Varför gjorde du det? Det var väl inte din ensak att ta upp det med henne utan det var väl ändå din mans?
    Och nu har du kanske fått en anledning till varför han inte ville göra det.
    Det hade kanske varit bättre om du hade frågat din svärmor varför hon väljer att följa en kvinna som har behandlat hennes son så illa.
    Vet din man om det här och vad säger han,i så fall?
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-02-07 17:30:53 följande:
    Min man vet att de åkte in för högt blodtryck men inte att det var pga att jag bråkat med henne innan det. Svägerskorna säger att det inte ska säga till min man att det var pga detta  då de inte vill att vi ska bråka. kommer bra överens med en svägerska men inte med den andra. 

    Svärmor är arg som ett bi och svarar inte på telefon. Ringde svärfar igår som svarade men efter några sekunder skrek svärmor lägg på och det klickades.

    Min man vet inte att jag har tagit upp ämnet med svärmor än.

    Vad tycker ni att jag ska göra när de pratas vid i telefon bredvid mig nästa gång, förklara för min man att jag och svärmor bråkat och göra honom irriterad eller bara låtsas som ingenting och snabbt säga hej till svärmor och ?spela med? Med barnen och min mans skull?
    Jag tycker du ska vara ärlig mot din man.
    Risken finns annars att det kommer fram från annat håll. (Någon av svägerskorna eller svärmor) och då är det kanske bättre om han fått höra det från dig först?
    Om han sen blir irriterad så har du bara dig själv att skylla. Du la dig i saker du inte har med att göra.
    Då får man stå sitt kast. 
  • molly50
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-02-07 17:31:56 följande:
    Så om hon får en hjärtinfarkt är det MITT fel? Hon har det i släkten och det är ju hon själv som stressar upp sig I onödan.
    Hade du resonerat på samma sätt om din svärmor hade retat upp din man på samma sätt?
    Ligger det i släkten så ligger ju även han i riskzonen.
    Men då hade det antagligen varit din svärmors fel och inte din mans,eller hur?
Svar på tråden Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!