• Anonym (T)

Om nån är kär i en

En liten fundering, om du får reda på att en person i er omgivning har känslor för dig men själv känner du inget sånt för den personen, tycker du mest att det är jobbigt eller blir du ändå glad?

Man känner sig ju så dum när man är olyckligt kär i nån, verkligen jobbig och pinsam, även om man inte varit "på" utan endast uttryckt att man gillar personen. Mitt i all olycka kan man ju ändå hoppas att personen blir glad över att vara omtyckt, men jag vet inte.

• Svar på tråden Om nån är kär i en
  • Anonym (Beror på)

Det beror på hur personen beter sig emot mig, om det är någon hyfsat attraktiv osv.

• Anonym (h)

Nej, jag hade inte tyckt det var direkt roligt men hade personen bekänt sina känslor för att veta ordentligt om det var besvarat hade jag ju inte dömt denne.

• Bis mis

Jag blir ju på ett vis glad, men känner jag inget för personen på det sättet så har jag medkänsla, det är ju jobbigt. Men inte jobbigt för mig.

• Anonym (Jibbigt)

Tycker det bara är jobbigt faktiskt, sjukt jobbigt tom.

Gillar inte känslan att jag sårar personen eftersom jag inte känner samma. sen känner jag att jag behöver ta distans så han inte missuppfattar mitt beteende fel.

• Anonym (Jobbigt)

Jag tycker att det är jobbigt. Senaste tjejen jag träffade, mycket yngre, fick känslor för mig direkt och ville att vi skulle bli ihop.
    Jag kände mig taskig som var tvungen att säga till henne att jag inte kände på samma sätt. Hon fortsatte sen att höra av sig av och ville ändå ses.
    Jag vet själv hur det är att vara olyckligt kär.
    Flera här på forumet tyckte att jag gjorde fel. Jag har aldrig haft ett förhållande och här får jag chansen med en tjej jag är attraherad av. Män som jag får skylla oss själva när vi tror att allt ska vara perfekt, och vi måste sänka våra krav. Vilka tror vi att vi är? Att vi kan få vem som helst eller?

• Anonym (Millan)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2023-01-07 07:01:50 följande:

Jag tycker att det är jobbigt. Senaste tjejen jag träffade, mycket yngre, fick känslor för mig direkt och ville att vi skulle bli ihop.
    Jag kände mig taskig som var tvungen att säga till henne att jag inte kände på samma sätt. Hon fortsatte sen att höra av sig av och ville ändå ses.
    Flera här på forumet tyckte att jag gjorde fel. Jag har aldrig haft ett förhållande och här får jag chansen med en tjej jag är attraherad av. Män som jag får skylla oss själva när vi tror att allt ska vara perfekt, och vi måste sänka våra krav. Vilka tror vi att vi är? Att vi kan få vem som helst eller?

Vad menar du med att män som du tror att ni måste sänka ers krav osv?

Låter som du inte är tillfreds med att du avisade henne eller var du KK med henne fast du visste att hon kände mer 
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Millan) skrev 2023-01-07 07:05:16 följande:
    Vad menar du med att män som du tror att ni måste sänka ers krav osv?

Låter som du inte är tillfreds med att du avisade henne eller var du KK med henne fast du visste att hon kände mer 
    Jag har aldrig haft ett förhållande så när en tjej vill vara ihop med mig så måste jag ta den chansen, även om jag inte har de rätta känslorna. Tror jag att jag kan välja och vraka? Kommer tjejerna ringa på dörren eller? Nej, såna som jag förtjänar att leva ensamma. 

Jag tyckte att det gick för fort, och det sa jag till henne. Jag hade gärna fortsatt att träffas, kanske att känslor hade uppstått efter en tid. Det vet jag inte.
    Vi hade inte sex, vi hånglade inte ens.
  • Anonym (Får egokick)

Det här händer mig sällan, och jag får en barnslig egokick av det. Riktigt opassande känsla så egokicken kommer sedan blandat med skam. 

Har hänt med alldeles för ung tjej som dessutom är min elev (är inte pedo) har även hänt med en vän (är inte homo) . Så inte besvarat men ändå lyft mitt ego av någon anledning.    

• Anonym (Delikat)

Om jag inte har några såna känslor alls blir det jobbigt läge. Jag försöker undvika situationen. Jag blir då inte glad alls. Mest att det blir, som nån annan skrev med, att jag blir vaksam för att inte feltolkas.

Om det istället handlar om en person jag känner attraktion till, men inte vill bli ihop med (just då), kan jag bli lite glad.

• Anonym (''')

Jag hade nog tyckt det var lite besvärligt. Inte för mig så mycket men för den stackaren som i så fall går runt och har känslor för mig. Beror också på om det är en person jag möter ofta eller mer sällan. 

• Bis mis
    Anonym (Jobbigt) skrev 2023-01-07 07:01:50 följande:

Vad folk på ett forum tycker spelar mindre roll, är ju vad du tycker som gäller. Perfekt vet jag inte mkt om, däremot så ska det kännas en sån där extrem lyckokänsla när nån vill bli tillsammans med en, då är det rätt. Är mindre rätt att inte vara ärlig, det var ju du, bra där.
  • Bis mis

Får lägga till att jag inte undviker personen som blivit kär i mig utan är tydlig med att jag inte känner samma. Och är fortsatt trevlig men på ett tydligt vänskapligt sätt. Vissa drar sig undan vilket ju är klokt om dom känner att dom behöver det för att komma över det. Ibland kan man ha kontakt senare, är ju ofta nån jag haft bra kemi med så det gillar jag.

• Anonym (Kvinna ...)

Jag tycker tyvärr enbart att det är jobbigt. Ibland har jag dragit mig undan men när det gäller nära vänner så vill jag ha kvar dessa i mitt liv så då är jag bara tydligt vänskaplig och hoppas på att det går över.

• Anonym (-)

Svårt att svara på då ingen någonsin varit kär i mig. Jag vill tro att jag skulle vara glad för uppmärksamheten jag aldrig fått men det är möjligt att jag i slutändan ändå skulle uppleva det som jobbigt.

• Bis mis
    Anonym (-) skrev 2023-01-07 15:19:00 följande:

Svårt att svara på då ingen någonsin varit kär i mig. Jag vill tro att jag skulle vara glad för uppmärksamheten jag aldrig fått men det är möjligt att jag i slutändan ändå skulle uppleva det som jobbigt.

Det kan hända att du inte märkt det helt enkelt. Alla har något fint imo.
  • Anonym (Bournemouth)
    Bis mis skrev 2023-01-07 15:28:12 följande:
    Ja, det är lätt att man trycker ner sig själv. Men alla har något speciellt och unikt, som rätt person tycker är oemoståndligt Glad
  • Anonym (-)
    Bis mis skrev 2023-01-07 15:28:12 följande:
    Om någon hållit känslorna för sig själv så kan jag ju missat det. Men jag kan inte komma på någon jag tror skulle ha varit kär i mig nån gång. Men det vore ju häftigt om det var så.
Svar på tråden Om nån är kär i en