• Bis mis

Om nån är kär i en

Jag blir ju på ett vis glad, men känner jag inget för personen på det sättet så har jag medkänsla, det är ju jobbigt. Men inte jobbigt för mig.

• Bis mis
    Anonym (Jobbigt) skrev 2023-01-07 07:01:50 följande:

Jag tycker att det är jobbigt. Senaste tjejen jag träffade, mycket yngre, fick känslor för mig direkt och ville att vi skulle bli ihop.
    Jag kände mig taskig som var tvungen att säga till henne att jag inte kände på samma sätt. Hon fortsatte sen att höra av sig av och ville ändå ses.
    Jag vet själv hur det är att vara olyckligt kär.
    Flera här på forumet tyckte att jag gjorde fel. Jag har aldrig haft ett förhållande och här får jag chansen med en tjej jag är attraherad av. Män som jag får skylla oss själva när vi tror att allt ska vara perfekt, och vi måste sänka våra krav. Vilka tror vi att vi är? Att vi kan få vem som helst eller?

Vad folk på ett forum tycker spelar mindre roll, är ju vad du tycker som gäller. Perfekt vet jag inte mkt om, däremot så ska det kännas en sån där extrem lyckokänsla när nån vill bli tillsammans med en, då är det rätt. Är mindre rätt att inte vara ärlig, det var ju du, bra där.
  • Bis mis

Får lägga till att jag inte undviker personen som blivit kär i mig utan är tydlig med att jag inte känner samma. Och är fortsatt trevlig men på ett tydligt vänskapligt sätt. Vissa drar sig undan vilket ju är klokt om dom känner att dom behöver det för att komma över det. Ibland kan man ha kontakt senare, är ju ofta nån jag haft bra kemi med så det gillar jag.

• Bis mis
    Anonym (-) skrev 2023-01-07 15:19:00 följande:

Svårt att svara på då ingen någonsin varit kär i mig. Jag vill tro att jag skulle vara glad för uppmärksamheten jag aldrig fått men det är möjligt att jag i slutändan ändå skulle uppleva det som jobbigt.

Det kan hända att du inte märkt det helt enkelt. Alla har något fint imo.
Svar på tråden Om nån är kär i en