• t123

BIM februari 2023

smulan57 skrev 2023-02-19 08:54:30 följande:

😭😭😭😭❤️ vågar inte hoppas på för mycket men känns inte som att jag inbillar mig. 

Enligt app så är det 3 dagar till bim, ÄL +12 så fortfarande tidigt.. Har inga digitala men har en drös stickor i badrumsskåpet så jag får testa imorgonbitti igen. 

Här har resten torkat lite, men vet att man inte ska avläsa efter 5 min: 

Supertydligt plus tycker jag!! Grattis 😍🙌🏻
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-02-19 12:35:34 följande:

Alltså jag måste bara fråga alla här inne om någon av er haft en väldig mensvärk i livmodern (känns inte som äggstockar/ligament utan endast livmodern) en vecka innan mens?

Jag har mer värk nu än jag någonsin har under mensen, så pass att jag känt det hela dagen och vill krypa ihop lite i fosterställning och tycka synd om mig😂

jag börjar noja för om de endera är något som är fel eller om de kan betyda att ägget fäst och de är den sjukaste molvärken eller vad händer. 🤷🏼?♀️ Jag har aldrig haft urinvägsinfektion eller något sådant om de kan vara något sånt men de gör ju inget ont när jag kissar.

Någon som känner igen sig och haft så någon gång?

Jag fick väldigt mycket mensvärk dag 9 efter ÄL, samma dag som en stor dipp i tempen så kanske ägget fäste för mig då? Trodde absolut det var kört då för det kändes verkligen som vanlig kraftig mensvärk under den dagen. Sen avtog det! Två dagar senare plussade jag svagt och dagen efter det 1-2 på digitala (tre dagar efter det fick jag sen 2-3). 
  • t123
    Sannet skrev 2023-02-20 06:36:28 följande:

Smulan57, ditt ser ju positivt ut!! 😍😍

Här är förvirringen större än igår. Testet idag var negativt, kanske man kunde ana ett streck, men absolut inte i närheten av de föregående två dagarna. Vet inte vad man ska tro.. 
    Inte gravid men att tre tester visade försiktigt?
    Gravid men något knas, kommer om någon dag?
    Gravid men väldigt tidigt missfall? 

Tankarna snurrar och känner mig nästan manisk, rädd, besviken.. 

Testa med ett digitalt istället! Skulle bli förvånad om du inte var gravid efter de tester jag sett att du lagt upp! Ditt RFSU är starkare än mitt jag tog samma dag som jag fick 1-2 på digitalt 😊
  • t123

Det syns ju absolut något tycker jag! Sen vet jag att de testen är omtalade när det gäller spökstreck men har du fått det förut på dem? Du kanske ska testa med digitalt om inte mensen kommer? 😊

Sanlin90 skrev 2023-02-20 15:40:32 följande:
    Enligt tempen har jag ju ägglossat :( vet inte om jag fick ett svagt plus eller om det är babyplans vanliga spökstreck dock.  Lär väll inte synas på bild
  • t123
    Sanlin90 skrev 2023-02-20 16:18:40 följande:

Jag har fått spök på babyplan innan men inte den här cykeln dom har varit helt blanka!

Har de sett liknande ut då? Och har du testat med dem den här cykeln men att de varit blanka låter det ju ändå som en positiv grej tycker jag! Har du fler kvar så testa imorgon med!
  • t123

Tycker det såg ut som mitt gjorde samma dag som jag fick positivt med digitalt, 1-2 veckor. Supersvagt verkligen!

Elisabeth83 skrev 2023-02-20 18:46:35 följande:

Tycker alltid jag får svaga plus med dessa RFSU. Det dyker upp efter ca 1 minut. Synligt i 2-3 min och sen liksom försvinner. Eller är det bara färgrester? 

• t123
    Elisabeth83 skrev 2023-02-20 20:23:19 följande:

Vad spännande! Har du precis plussat?

Ja, för en vecka sedan precis idag! Kan lägga in en bild, det var extremt svagt. Fick alltså 1-2 i samma urin då. Negativt dagen innan, men tre dagar senare fick jag 2-3 veckor på digitalt så det gick snabbt framåt 😅

• t123
    Syskonförsök skrev 2023-02-22 12:50:09 följande:

Stirrat mig blind på ditt lilla streck på RFSU testet du lagt upp tidigare! Att det lilla lilla på RFSU var redan 1-2 på digitalt! Ångrar att jag inte tog digitalt imorse nästan. Mitt lilla streck var väldigt likt ditt! Hoppas de är tydligare imorgon så blir det digitalt ❤️

Åh ja men gör det imorgon! MEN för mig gick det inte vägen tyvärr, vet inte om det extremt svaga strecket har med det att göra eller ej förstås, men ändå! Några dagar senare fick jag ju 2-3 på digitalt, men i måndags fick jag en liten blödning, knappt synlig. Igår ingenting men idag desto mer, och testet visar Inte gravid. Känns helt okej, jag hade inte riktigt hunnit ta till mig det och det känns skönt att hormonerna verkar vara på god väg ur kroppen såhär snabbt! Nytt försök i mars ☺️

Men är så spänd på att se om det blir positivt för dig! Så uppdatera gärna 😍
  • t123
    Swn skrev 2023-02-27 18:12:54 följande:

Suck! Missfall igen Rynkar på näsan Så ledsen. Missfall på min födelsedag, jag måste ha så dålig karma. Nu måste jag andas lite så hoppas jag vi blir redo igen snart, men två missfall på raken tär på psyket. 

Då är vi i samma sits, två på raken! Så himla tråkigt 😣 ♥️
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-02-28 16:47:16 följande:
    Spännade, hur går det med dig nu? hur känns det?
    jag känner mig sjukt nog gravid? illamående igår kväll och imorse. Fick äta frukt för att ens överleva utan att spy på förmiddagen på jobbet. Brösten känns gigantiska och ömmar. Tog ett test med tanke på allt (jag hade ju en minimal blödning jag ändå Trodde var mens) MEN något är ju där på testet..men får avvakta några dagar till och prova igen. 
    Nåt bara måste det ju vara?! En sån knepig blödning verkar ju inte helt ovanligt innan eller kring BIM tycker jag att det låter som! 😊 Skulle ta ett digitalt imorgon om jag var du 😍
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-02-28 18:15:47 följande:

Men tack för att ni inte säger att jag är sjuk i huvudet för just nu känns det så😂 jag har inget mer test hemma nu men beställt så de kommer om någon dag så får vi se. 

Är dock så nojig att allt är inbillning men då förstår jag verkligen hur jag kan må så här. i så fall är jag ju skengravid på riktigt. Blödningen var ju 3-4 dagar innan mens och extremt minimal så det KAN så sett varit att ägget fäst sent och förklarar att jag inte fick positivt eftersom jag senast testade dagen innan blödningen om jag minns rätt. 

Ja! Det låter väldigt rimligt! När hade du räknat ut att BIM skulle vara? 😀 Ja för ditt streck är mycket tydligare än mitt var med samma slags test dagen innan BIM i alla fall! Så jag tror på positivt 😍
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-01 05:55:15 följande:

Åh, jag hoppas men vågar inte tro. Med min tur så är jag inställd på att det är spök och jag är skengravid. Men hoppas såklart!🥺 kommer mer tester idag så provar kanske sen eller imorgon bitti. tack!! 

åh vad tråkigt, jag håller tummarna för nästa gång❤️

Har du testat? ❤️
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-02 16:23:57 följande:

Tog ett babyplan testa tidigt igår men tyckte mig inte ens se antydan på de!!! Så de var kanske spök. De är konstigt bara för hela kroppen skriker gravid. Tror verkligen jag blivit helt kocko av all stress kring detta under snart ett år! Så planerar att skita i alla tester nu och pausa lite och invänta april innan vi försöker igen så jag får en liten paus! 

Åh men vad förvånad jag blir, det var ju så himla tydligt på testet du visade!! 😨 Det låter i alla fall klokt, så himla jobbigt när man börjar känna att det blir för tungt. Invänta april och DÅ ska det bli er tur! Vi gör nog ett försök i mars också nu, har ju blivit gravid två senaste cyklerna men det har blivit missfall så jag är orolig att nåt i kroppen är knasigt efter mitt MA i december 😑
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-02 21:52:35 följande:

Jaaa jag vet! 
    Åh. Är det första barnet? När fick du MA, vilken vecka? 
    Det är säkert inget knasigt utan det fäster snart MEN vet du annars om du är RH negativ? Det är en osannolik gissning men jag har förstått det som att är en RH negativ ska en även få en spruta vid MA eller kanske varje graviditet för att inte bilda antikroppar för nästa graviditet. Håller tummarna att det dock går nästa gång ❤️❤️

Nej det är fjärde! Tack och lov att jag redan har tre små hemma som underhåller mig/oss! En fyra är bara en väldig lyx att få tänker jag 😍
Svar på tråden BIM februari 2023