• hopemalin

BIM februari 2023

Ja! Exakt så har min kväll också sett ut haha. Det är otroligt skönt att höra & veta att någon mer sitter i samma båt med det här. Önskar typ att vi kunde ses i verkligheten och babbla om allt det här över en lååång fika allihopa. 
    Så roligt att vi två befinner oss i princip exakt samma dagar 😍 
    Jag har också googlat massor och en del säger att de kände så i ena sidan innan de blev gravida, medan andra menar att det är omöjligt att känna i äggstocken som ett graviditetstecken, eftersom det är i livmodern ägget fäster och växer. Och inte i äggstocken.
    Jag har aldrig varit gravid så jag har ingen aning om hur det känns 🥰

Syskonförsök skrev 2023-02-15 21:39:14 följande:

Förstår exakt!
    jag har haft känningar ikväll och googlat ihjäl mig på om ägget KAN fästa så tidigt som 3-4 dagar efter äl. 🤷🏼?♀️ känns orimligt men drar mycket i tjejmagen så blir annars orolig att ägglossningen var sen. Hm. En undrar ständigt vad som händer i tjej regionerna. Tänk vad skönt om en bara kunde VETA. typ ha ultraljudsredskap hemma 😂 

håller tummarna för oss alla som väntar att de blir bebis ❤️

• hopemalin

Den där intensiva smärtan i höger sida som jag kände av hela kvällen igår, den är totalt borta idag. Blir så orolig att något är fel 🙁 Eller kan smärta komma och gå såhär även efter ägglossning?

Tänkte igår att smärtan kanske berodde på att ägget färdades från äggstocken och ner till livmodern (eftersom det var just höger äggstock som smärtade och förmodligen då var den äggstock som släppte ägget förra helgen 🥰). Den färden kan ju kännas har jag hört 🤗

Hm vad tror ni? Märkligt att smärtan är borta Över en natt. Lite ömt bara nu liksom. 

❤️

• hopemalin

Syskonförsök: Tack för ditt lugnande svar 🥰 Ingen smärta eller molvärk alls idag, jag hoppas att det inte betyder något särskilt 🥰❤️

• hopemalin

Syskonförsök: Ooh jag vet faktiskt inte när jag ska testa. BIM är nog runt 25:e (vet inte exakt datum när ägget släppte men tror det var kring den 11:e) (vi myste iallafall den 9 & 12:e) och jag funderar lite på att testa den 21:e, bara för att det hade varit fint att visa sambon just den dagen om det är ett plus: vi firar 14 månader då 🥰
    Men samtidigt som du säger; det är ju något självplågeri att testa innan BIM haha. Så jag kanske väntar ändå. Men jag känner med dig där! 

• hopemalin

Foodie82, Syskonförsök, Sanlin90 & trefaldigmästareikärlek: 
    Åh hörni! Jag känner exakt samma sak. Så himla fin grupp detta är. Inga pekpinnar, pikar eller dumförklaringar. Bara kärlek & värme och pepp! Blir så himla glad och det känns så fint att kika in här då och då under dagen. 

Och alltså, jag hade lätt kunnat ses - oavsett distans. Så himla kul. Allt är möjligt ju 😍🤗 Stor KRAM till er allihopa ❤️

• hopemalin

Stort grattis Ladylovely! ❤️❤️

Åh jag håller tummarna för dig Sanlin90 ❤️❤️

Jag kände inget av magen igår, men precis nu Kl 10:10 när jag skulle gå ut från matbutiken kom en hel serie med stickningar i livmodern. En typ av smärta / känsla jag aldrig känt tidigare. Det pågick en bra stund, typ 1-1,5 timme, men inte lika intensivt som när det kom. Ville bara dela med mig och memorera känslan och tiden, om det nu skulle vara något därinne som i detta nu börjar bygga bo 🥰❤️

Kram till er alla! Hoppas ni har en riktigt fin dag än så länge 🤗❤️

• hopemalin

Syskonlängtansdröm: Fina du ❤️ Alla inlägg är välkomna här, vilket innehåll de än har, upp eller ner. Sorg och positiva besked. Jag håller alla mina tummar för att ni får ett plus och ett syskon snart. Allt kan hända och när du minst anar det kan det bli en liten rackare till hos er. 

Jag tror på dig / er ❤️ All värme till dig ❤️

• hopemalin
    Uppdaterad lista ❤️
    Plussat:
    ettanvandarnamn123
    Dollooo
    Blomman8877
    Lola92
    Qwerty1988
    Fyran4
    Ellie21
    siris
    t123
    Ems99
    ladylovely

BIM LISTA:
    1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    4/2 Bär, 3:e barnet, 1 försöket.
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    10/2 Linneaeli 2a barnet 8e försöket 
    11/2 shethegirl 2a barnet 6 försöket 
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 Ems99, 1a barnet, 5 försöket
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3
    18/2 Sanlin90, 2a barnet, 6(?) försöket
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket
    21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket
    22/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket
    23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket
    24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket
    24/2 Nununu - 3e barnet, 1a försöket
    24/2 Masorlin - 1:a barnet, 2:a försöket
    25/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    25/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket
    25/2 swn 3:e barnet, 1a försöket efter missfall. 
    26/2 Sannet, 1:a barnet, andra riktiga försöket
    27/2 Frelwi, 2a barnet, 1a försöker 
    28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket
  • hopemalin

Jag håller så med dig. Den här gruppen är så fantastisk på alla sätt. Tidigare idag sökte
    jag härinne på Familjeliv angående Stickningar i livmodern. Hamnade i en konversation där folk var så nedvärderande och elaka i tonen mot den som ställde frågan, dvs Trådstartaren. Hemskt att läsa! 

Just det har jag sett i så många trådar härinne tidigare, men den här gruppen är som sagt något alldeles extra. Så fin!

Sannet skrev 2023-02-17 19:03:49 följande:

Evig väntan här.. Glad smiley på ÄL-test i måndags. Känner mig så ovanligt lugn. De andra gångerna har jag googlat järnet och känt mig så stressad och typ besatt. 

Osäker om vi prickade in mys på bästa sätt, men helt lugn med att det kanske inte blir något denna gången heller.

Kollar bilder på testerna från förra cykeln och är så övertygad om att det var något men att det inte gick hela vägen. 

Denna gruppen är verkligen en stor bidragande faktor till mitt lugn samt min underbara fästman som printar in att ?ta det lugnt, det blir när det blir!? 
    Ni är fantastiska här inne! En sån fin grupp!! ❤️❤️

• hopemalin

Hej Och glad måndag till er ! 🤗
    Jag har aldrig använt mig av temp när det kommer till ägglossning / mens / graviditetsönskan, men vet att jag 
    vanligtvis ligger på 36-36,5.
    Tog tempen (örat) nyss här på jobbet, och det visade 37,2 höger och 37,1 vänster.

Ni som brukar temp och har koll på det, brukar det ligga så innan mens?
    Har BIM om ca 5 dagar ☺️

• hopemalin

Jag har BIM på lördag, eventuellt söndag på grund av min virriga cykel. Tog ett test imorse Cb digitalt ultratidigt, men det var negativt såklart. Haha. Tror inte längre det blir något denna månad tyvärr. Hade hoppats  ☺️ ❤️

• hopemalin

Hej! ❤️

Betyder det inte att det är 92% tillförlitlighet? Dvs 8% att det är missvisande.
    Om du har 4 dagar kvar till mens är det fortfarande mycket som kan hända. Många är så fixerade vid att de måste få plus innan BIM, annars är det kört.
    Men. Väldigt många plussar först efter beräknad mens. Så sitt lugnt i båten till mesen kommer ❤️ eller inte kommer 😉

KRAM

Syskonförsök skrev 2023-02-23 07:36:35 följande:

Enligt temp och ägglossningstest är jag äl+10! Så bim om 4 dagar. Men testet ska ändå ha 92% från fyra dagar innan? 

Svar på tråden BIM februari 2023