Inlägg från: sommar2020regn |Visa alla inlägg
  • sommar2020regn

BIM februari 2023

Någon mer med BIM i dagarna? Symtom? 

Jag har BIM imorgon el fredag, hade dock senarr ÄL så är kanske på ÄL+9 alt 10 idag beroende på hur man räknar.
    Hade rejält m molvärk kring ÄL som avtog typ 2 dagar efter ÄL. Fick en vecka efter ÄL, måndags, stickningar o huggningar höger sida + i mitten vid pubisbenet typ, under hela dagen. Igår kände jag ingenting. Testsde negativt i morse, ej testa tidigt.

symtom idag bim-1/2 och ÄL+9:
    - om flytningar är symtom så har jag det. Vita i trosan, blöt trosa och halkig på pappret. 
    - börjat få lite  central molvärk idag

någonstans tror jag att mensen är på väg, dock osäker om jag brukar ha så mycket flytningar då?

berätta gärna om er symtom som också har BIM snart el ÄL+9/10 :)

• sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-08 15:46:02 följande:

Exakt så var det ju för mig, tänkte: brukar jag ha så mycket flygningar? kändes liksom som att det var mensen som rann till/gjorde det blött. Men så när jag kollade så var det ingen mens. 

håller tummarna! när ska du testa dig?

Exakt så var det ju för mig, tänkte: brukar jag ha så mycket flygningar? kändes liksom som att det var mensen som rann till/gjorde det blött. Men så när jag kollade så var det ingen mens. 

Det rinner dock inte till för mig 😅 utan är vitt lite krämigt på trosan, men även generellt blött i trosan, o på papper vid tork mer halt. var ditt liknande Hehe? 

testade i morse ju, negativt. Så efter helgen om inte mensen kommit? Var gravid nyligen och då tänkte jag inte på flytningarna innan BIM, plussade dock ca ÄL+10/11 efter att jag börjat få molvärk. Har inte det nu på samma sätt, dålig magkänsla.

hade du molvärk innan BIM? 
  • sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-08 16:23:50 följande:
    Ja just det! Nej mina kändes typ som att de rann till, var lite vita men ändå vattniga. har inte haft någon värk eller att något huggit till. Bara ömma bröstvårtor. Känns inte alls som att jag är gravid (vilket oroar mig lite). Så det kan ju vara helt olika! vissa plussar ju flera dagar efter BIM, vet inte om det ?alltid? är samma för varje graviditet? Tänker att det kan ju vara annorlunda från din förra kanske? 
    Jag har säkert inget på g tyvärr.

med min graviditet innan den i oktober så fick jag tvillingar, dvs dubbla hormoner. Plussade ändå en bit efter BIM, dock mycket (!!!) symtom.
  • sommar2020regn
    pappersdocka skrev 2023-02-09 09:31:10 följande:

Jag har BIM på lördag och gjorde ett test igår som var totalblankt. Har haft samma symptom som månaderna innan när jag inte varit gravid, dvs molvärk veckan efter äl i några dagar som sedan går över och nu har jag ömma bröst. Inga flytningar men nu dagarna innan BIM lite, lite krämiga. Fick lite brunt i trosan nyss så antar att mensen är på g redan. :(

Då har jag liknande, molvärk efter ÄL som gått över. 

jag har haft flytningar hela tiden, lite krämigare nu så det är nog mens idag el imorgon. 

hur går det med det bruna?

• sommar2020regn

Tjoho igen!

okej, nu får jag känslan av att det bli lite blött och var smart m grå trosor idag så att jag inte missar haha. O när jag kikar om det är mens så är det en blöt flytning, med lite vitt i, men inte några floder utan typ som en 50-öring/ tia varje gång. Hur mycket blött fick du? Haha
  • sommar2020regn
    Laura90 skrev 2023-02-09 14:17:56 följande:
    Åååh hoppas! Ser fram emot ditt testresultat <3 Håller tummarna! 
    Lite orolig i magen också, så tror ändå det blir mens imorgon. Helt förträngt hur flytning är dagen innan mens?
  • sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-09 15:54:25 följande:

Sommar2020regn: men jaaa! Så var det för mig, mjölkaktig blöt flytning!! Kändes mer som att det rann till men var liksom inte floder i trosan. :)

Kanske är lite liknande då, dock känner jag mig inte gravid på samma sätt som mina tidigare gånger. Ska dock testa imorgon bitti ändå för annars blir det vin imorgon

Vad innebär egentligen mjölkaktig flytning? Helt rinnande o vit? Dvs inga torra spår efteråt i trosan?
  • sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-09 22:51:23 följande:

sommar2020regn: tänk dig att man har druckit mjölk i ett glas och sedan häller vatten i. Då blir vattnet lite vitt. så var det :) vet inte exakt hur det var i trosan då jag hade menstrosor som absorberade?

Tror jag förstår tror inte att jag har haft så i mina tidigare graviditeter faktiskt. 

Testade negativt på BIM idag, och känner mig absolut inte gravid vilket jag gjort alla tre gånger tidigare. Släpper den här gången nu :)

• sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-10 08:22:44 följande:

Syskonförsök: haha visst är det lustigt! aldrig i en normal värld pratar man så här mycket om flytningar!

sommar2020regn: hur har du känt dig gravid de andra gångerna? Jag känner mig inte alls gravid förutom att brösten ömmar nu, men det brukade de göra innan mens tidigare också? idag ska bebisen vara stor som en ärta om man går efter barnmorskans BF.

Med mina tvillingar födda 2021 så plussade jag iof sent, men då hade jag fått större bröst, tydliga ilande känslor som när mjölken rinner till i brösten, mensvärk sedan typ en vecka och blev väldigt trött vid ansträngning (tränar mycket + ute med hund mycket).

Med min graviditet i oktober 2022 som tyvärr slutade med abort pga panik då jag hade en väldigt tuff graviditet med tvillingarna som slutade mkt tidigt & var nära att förlora dom båda, så fick jag också liknande symtom med ilning i brösten, molvärk men ev bara dagen innan jag plussade (ÄL+10 / BIM-2) samt lixom bara visste att jag var gravid. Illamåendet & kräk kom först v 5+1 typ, extrem trötthet redan vecka 4 och tydligt större bröst, dvs annan BH v 5+ något.

Den här gången känner jag inte igen mig alls, så mensen lär komma när som helst, sad but true.
  • sommar2020regn
    Linneaeli skrev 2023-02-10 09:15:14 följande:

Äl+13 negativt test imorse, har tidigare graviditeter plussat på äl+11 så tycker det borde synas idag? 
    Tempen är dock väldigt hög och fin, någon som varit med om samma och plussat senare? 

Jag undrar också :p Jag plussade ca ÄL+10/11 sist, BIM-1.

MEN med mina tvillingar plussade jag BIM+6/7, testade nog inte mellan BIM och testet där en veckan efter, dock hade jag symtom då och misstänkte graviditet.  Har du symtom?

Den här gången har jag inte fått mens, BIM idag alternativt igår och har fortfarande lite snorig flytning. Dock inga typiska symtom för graviditet, o idag ÄL+11/12 beroende på hur man räknar, tror inte att jag är gravid men önskar.

• sommar2020regn
    Anonymcola skrev 2023-02-10 17:17:30 följande:

Negativt test äl+10 i somras plussade jag ÄL+12/13 svagt men tydligt vet inte exakt när ÄL var, vi försökte inte då Men tappat hoppet om denna gång. Detta var första gången sen vi började med ÄL test som vi lyckades pricka in ÄL så hade en förhoppning att de skulle gå direkt.. Har haft massa symtom som jag inte känt tidigare cykler så nu ger jag upp med att känna efter symtom har nya varje månad känns de som😂 

Hoppas det går bättre för er andra Och grattis till er som plussat!

Hängde inte med, plussade du i somras och försöker bli gravid igen?
    Jag visste nog inte riktigt när jag hade ÄL med tvillingarna heller eftersom jag inte fick en riktig mens utan avstötning 2 dagar efter jag tog ut spiralen, o räknade med mens från då... lurigt ;p
  • sommar2020regn
    Linneaeli skrev 2023-02-10 18:12:36 följande:
    Tyckte att jag hade symtom tidigare i veckan men idag känner jag absolut ingenting alls. 
    Känslan är att de inte blev något denna månad men hoppet är det sista som lämnar...
    Har du barn sen tidigare? Har du känt olika vid olika graviditeter? För mig var de två innan precis lika...
  • sommar2020regn
    Anonymcola skrev 2023-02-10 18:46:19 följande:

Sommar2020regn: 
    Ja jag blev gravid i somras och vi började försöka efter några månader genom att ta ÄL test men har aldrig lyckats pricka in ÄL förens denna cykel:) så vi försöker bli gravid igen efter missfall i som jag fick sommaren 2022:)

Å då håller jag tummarna att det tog sig den här gången <3
  • sommar2020regn
    Linneaeli skrev 2023-02-10 18:51:42 följande:
    Jag har ett barn sen tidigare och har varit gravid 3 gånger totalt. Plussat tidigt de två första gångerna och hade då knappt några symtom, men sist så kände jag det i hela kroppen. Så det har varit lite olika för min del. Tänkte ta ett test imorgonbiti också på äl +14. 
    Som mig då, fast jag fick två på en gång. Abort när jag var väldigt ung o abort nu i höstas tyvärr. Håller tummarna för imorgon, berätta gärna hur det gick :)
  • sommar2020regn
    Anonymcola skrev 2023-02-10 19:02:52 följande:

Sommar2020regn: 
    Tack, tror tyvärr inte det blev något denna gång men det är bara att fortsätta försöka! Hoppas det bli plus för dig<3

Mycket säker att det inte blev det för min del, kanske för att jag för första gång verkligen "försökt". Nästa månad blir det fri lek och inga kontroller
  • sommar2020regn

Min fröken röd kom enligt appens uträkning igår kväll. Mår så mycket bättre idag och kommer släppa hela det här "uträknandet", har tidigare blivit gravid direkt men behövde ha lite koll den här gången då jag hade en misslyckad abort x3. Men nästa månad, bör ha ÄL om typ 10-12 dagar igen, så kör vi helt på känsla. Kram o lycka till alla andra!

Svar på tråden BIM februari 2023