Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM februari 2023

Jag hoppar in här med bim sist ut! 

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    7/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket
    21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket
    23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket
    24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket
    28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket
  • Barbrastreisand
    smulan57 skrev 2023-01-29 10:04:56 följande:

Hej! Varit lite frånvarande i tråden. Håller mina tummar för er alla som börjar närma er BIM ❤️ 

En fråga: När brukar ni börja ta ägglossningstest? Min ÄL borde vara om en exakt en vecka (CD 16). Borde jag börja ta redan imorgon? 

Jag brukar alltid börja testa när mina fertila flytningar börjar vilket oftast är ca 4-5 dagar innan äl :) Beror också på hur regelbunden cykel du har? I ditt fall hade jag kanske börjat på cd11-12 typ? 
  • Barbrastreisand

Vad mycket aktivitet det varit i tråden! Och så kul med alla plus, stort grattis! 

Lite segt att vara nästan sist ut med bim, någon mer som väntar in sin äl i dagarna? Själv har man inte haft stegring än på äl-test, men lite fertilt sekret idag. Håller tummarna att det vänder snart så det blir en normal cykel.

• Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-02-13 07:10:17 följande:

jag vet inte hur ni haft det i tidigare trådar men jag lovar att hänga kvar här månaden ut 😍 

Härligt då är det någon mer än mig!:D 
    Hur går det för dig?
    Själv fick man olöst positivt äl-test idag och rejäl äggviteflytning. Så fick bli lite mys ikväll för första gången. Har inte haft ork att ha sex många dagar i förväg, så hoppas det räcker ikväll och kommande 2 dagar. 
  • Barbrastreisand

Håller tummarna för er som väntar in förhoppningsvis synligare streck! Hoppas på en massa +++ för oss i tråden!{#emotions_dlg.flower}

Själv är man troligen på äl+2.
    Har fått positiva ägglossningstest i 3 dagar nu men räknar det första som det riktiga, verkar som om mitt lh sjunker mycket långsammare vissa cyklar. Nu är det bara den eviiiiga väntan till bim ..ska försöka hålla mig till äl+10 denna gång Oskyldig

• Barbrastreisand

Så kul med mycket aktivitet i tråden! Hänger inte alltid med men försöker läsa ikapp, håller tummarna för er som ska testa igen imorgon :) 

Själv känner man lite ilningar/stickningar från nedre delen av magen. Är bara på äl+4 så tror inte det är något. Men rätt så fascinerande hur man i bebisverkstaden plötsligt får alla tänkbara symtom som man överanalyserar Skrattande

• Barbrastreisand
    ladylovely skrev 2023-02-21 16:09:34 följande:
    Jo jag vet... Det kan mycket väl vara ett tyst missfall.
    Samtidigt drack jag 2 muggar te och 2 glas juice på fm  så urinet var rejält utspätt. Det kan bli vilket som.
    Eller så är det så att jag haft cystor som gett utslag, dom kan också visa positivt på gravtest. Låg igår med värk i magen o fick ta alvedon så det kan vara så med. 
    Får se vad testet utvisar imorgon. Har remiss på gyn till veckan så lär få svar då.
    Det du säger ang cystor, hur säkert är det? Utsöndrar som hcg? Har aldrig hört det tidigare nämligen och blev väldigt nyfiken!
  • Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-02-23 05:56:26 följande:

Jag är så övertygad om att jag är gravid. Det känns i hela kroppen, jag brukar aldrig ha ömma bröstvårtor innan mens men de är nu ömma sedan ett par dagar. Jag hade ?mensvärk? till tusan ca en vecka efter ägglossning, tempen ser ut att ha haft en implantationsdipp, jag har haft molvärk centrerad i livmodern och stickningar av och till. Körtlarna i brösten är stora och ömma. 

idag tog jag ett digitalt test (3-4 dagar kvar till mens) och den textade så vackert ?inte gravid?. 

Känner mig även denna cykel grundlurad av min kropp. och än mer denna gång eftersom jag faktiskt gick in i cykeln med tanken att det är okej om det går ett par gånger till, de hinner bli nytt år och inte bebis sist på året, vi hinner spara mer pengar etc etc. Men besvikelsen är enorm ändå. Men nu känns det ju kört. Det känns som det tester som står att de är 93-99% sannolikhet på svaret bör ha rätt. Jag är väl helt enkelt skengravid igen. SÅ TRÖTTSAMT Och så less på kroppen som ger andra signaler!

Kunde varit jag som skrivit, känner så igen mig! Vi är inne på försök 10 och många gånger har kroppen spelat spratt.. mina bröst är ömma denna cykel, men har en känsla att det inte tog sig denna gång heller.. imorgon är det äl+10 för min del och även testdag! 
  • Barbrastreisand
    Sannet skrev 2023-02-23 19:24:58 följande:
    Håller tummarna! ❤️
    Tack!!Hjärta
    Syskonförsök skrev 2023-02-23 19:33:27 följande:

Åh! Detta är försök 10 för oss med för syskon 🥺❤️ heja oss och hoppas tusan våra kroppar sluta spela spratt och det är vår tur! Låt mig veta hur det går imorgon ❤️ jag provar nog nästa gång lördag om jag inte orkar hålla mig till att se om mensen kommer eller inte kommer! 

Åh❤️ Vi försöker också få syskon till vår 2,5åring. Hur gammal/gamla är ditt? När är din bim? (Lite lat för att leta upp listan). Håller tummarna för oss, jag uppdaterar imorgon{#emotions_dlg.flower} 

• Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-02-24 09:05:44 följande:

Jag tycker dock att jag anar en skugga?? Är det bara jag? 

Ja nu när du säger det kan jag ana supersvagt på bilden! Men det är nog ett torkstreck, borde annars ha varit tydligare irl. Vad tråkigt att du började blöda idag, håller tummarna att det blir er tur nästa gång så syns vi säkert i annan tråd Hjärta
  • Barbrastreisand

Äl+12 och negativt test. Får snällt vänta in mensen som bör dyka upp imorgon. Stort grattis alla som plussat och stort lycka till för oss andra som väntar på sitt efterlängtade plus! 

• Barbrastreisand

Hade räknat fel på dagarna, äl+12 idag och bim imorgon. Negativa test så blir inget denna gång heller. Men jag undrar om det finns något hormon som utsöndras tätt inpå bim? Jag har lyckats få suuuupersvagt spökstreck tätt inpå bim, känns inte som kemiskt då det är så pass svagt och precis innan bim?

• Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-02-27 10:47:13 följande:

Jodå jag skulle tolkat som kemiskt om det sedan försvinner. Det är inget annat än hcg som kan påverka. De är så jag haft mina kemiska graviditeter förut och att mensen gärna varit ett par dagar sen bara Max 

Kanske är så då.. Jag tänkte mer att vid kemiskt borde det kommit lite tidigare? Jag har fått såhär tidigare nämligen, negativt till precis dagen innan bim eller på bim då med ett supersvagt spökstreck. Lite därför jag utesluter ett plus nu:/ 
  • Barbrastreisand
    Sannet skrev 2023-02-27 11:32:29 följande:

Det syns ju faktiskt något där!! ❤️

Sjukt nog ser mitt typ exakt likadant ut Idag. 
    Har BIM idag/imorgon, men jag tror inte det är något för min del iaf. 

Jag håller tummarna att det är något där hos dig! Har tidigare fått såhär svagt precis innan bim utan att det varit något så jag tror mer på spök i mitt fall.. 
  • Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-02-28 16:47:16 följande:
    Spännade, hur går det med dig nu? hur känns det?
    jag känner mig sjukt nog gravid? illamående igår kväll och imorse. Fick äta frukt för att ens överleva utan att spy på förmiddagen på jobbet. Brösten känns gigantiska och ömmar. Tog ett test med tanke på allt (jag hade ju en minimal blödning jag ändå Trodde var mens) MEN något är ju där på testet..men får avvakta några dagar till och prova igen. 
    Det där är ju definitivt ett streck!! Åh håller alla tummar och tår! 

Min mens kom idag punktligt så blev inget denna gång heller.
Svar på tråden BIM februari 2023