• Kazi2

BIM februari 2023

hoppar in här då mensen kom igår (dock senare än beräknat) 
    tempar med NC, inte optimalt med en snart 4åring här hemma men både kroppen och tempen bekräftade samma sak förra cykeln i alla fall. Tar ÄL-test som en tok så fort mensen är över 😂 

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet

• Kazi2
    rubie skrev 2023-01-22 16:47:05 följande:

Kul att följas åt, hoppas på ett plus till oss alla denna månaden 😍 

Jag har inte tagit ägglossningstester men känner min ägglossning tydligt vanligtvis. Denna månaden är helt galet, har sååå ont i äggstockarna och livmodern(?) samt i brösten, brukar sällan ha det men nu är det som att det ilar och sticker i brösten. Borde ha ägglossning idag eller imorgon och vi har kört på nu i 5 dagar och kommer fortsätta 5 dagar till. Har dock inte sex på schema (än) men blir oftast en gång om dagen. 

Hur gör ni andra? Varje dag? Varannan? Eller var tredje? Har läst en del men tror att man kanske ska släppa lite på vad som är ?bäst? och köra på när man har lust och vill.

Vi kör när lusten finns, men när det närmar sig så kör vi varje dag för bäst chans att bli gravida. Dock har det inte hjälpt de sista 13 cyklerna 🤷🏼?♀️
  • Kazi2

Inte hängt med här på flera veckor. Testat med clearblues digitala ägglossningstest denna gången (någon som tipsat i gruppen) och på 20e testningen visade det en glad gubbe och jag hade även ägglossningssekret idag 😱 inte haft det på många cykler. 

tempar med NC i vanliga fall, och när jag då idag lägger in att de är positivt så säger appen att det kommer ske på tisdag. Det för att den indikerar att det är höjning av nivåerna idag. 

men till min fråga. Med clearblues tester. Är det samma som med appen? Att det egentligen sker några dagar senare 🤷🏼?♀️

sekretet förvillar mig, för har inte haft det på typ sju cykler. 

• Kazi2
    Laura90 skrev 2023-02-12 16:37:51 följande:

När du får positivt ägglosningstest: ägglossning sker inom 24-48h. När du får ökat temp i appen: ägglossning har skett. 

Kanske därför det har felat så förut. Har använt graviditetskollens stickor och aldrig fått ett solklart fall med ägglossning Och då gått på appen. 

tack för klargörandet!

• Kazi2

Grattis alla!! 🥰

Flera negativa test har det blivit här. Ska ha bim på lördag. Inga test kvar så bara att invänta dagarna. 

antar att jag kommer hänga på över till marsgruppen🙃

Svar på tråden BIM februari 2023