Inlägg från: jordgubbsfelle |Visa alla inlägg
  • jordgubbsfelle

BIM februari 2023

Hej alla och grattis till plussen! ❤️

En fråga! Jag har testat positivt på ÄL-test CB digitala tre dagar i rad nu. Aldrig hänt innan. Ägget ska väl lossna 24-48h efter positivt ÄL-test? 🤔 någon som varit med om detta som vet vad de beror på? För då har alltså mitt ägg fortfarande inte släppts?

Jag har cyklar på 90-160 dagar och har bara ÄL ca tre gånger om året. kan de ha något med det att göra? Min förra ÄL i november visade bara positivt två dagar dock.
  • jordgubbsfelle
    Syskonförsök skrev 2023-02-15 11:52:24 följande:

Skulle tro att ägget försöker släppa! Bäst att ta temp för att faktiskt se när ägget släpper kan jag tipsa om❤️

Yes! Har tempat men ej fått någon höjning än?
  • jordgubbsfelle
    Syskonförsök skrev 2023-02-15 19:09:06 följande:

En fråga bara - de är väldigt långa cykler, går de inte få hjälp med stimulerande för ägglossning så ni får fler chanser?❤️❤️

Hej! Jo vi går fertilitetsutredning! Just nu ligger jag några kilo över BMI-gräns till att få letrozolbehandling, så just nu är fokus att kötta på med träning och kost så får vi förhoppningsvis en remiss snart 🥰 men mest av allt hoppas jag på mirakel denna ägglossningen 🙏🏼
  • jordgubbsfelle

Ladylovely: kunde inte citera dig. Nope, fast glad gubbe med dom rosa CB testen. Tre dagar i rad? även testat några vanliga teststickor under över 72h och alla test är tokpositiva. Första glada fasta gubben kom i måndags kl 10 och senaste för en timme sedan 😜 fattar ingenting. Jag som ej haft ägglossning sen i november blev överglad men nu börjar man nojja för att ägglossningen är för LÄNGE 😂 känner mest, låt mig bara bli gravid så man slipper alla dessa tankar och funderingar 😝

• jordgubbsfelle
    yskonförsök: nope ingen temphöjning. idag fick jag fast glad gubbe på CB igen, fjärde dagen 🥵

qwerty1988: yes, gravtesta igår. Definitivt negativt 😔
  • jordgubbsfelle
    ladylovely skrev 2023-02-16 09:30:33 följande:

Jag har ett digitalt hemma men tänker tvinga mig att vänta till imorgon bitti ☺️

Wow!!!! Vågar typ säga grattis! tycker de är ett väldigt tydligt otydligt streck 😂😍❤️ så kul!!!!!!
  • jordgubbsfelle
    STORT GRATTIS Fröken12 och Smulan57 ❤️❤️❤️ så glad för er skull!!

En fråga! Jag hade positiva ÄL-test fyra dagar denna vecka (fast glad gubbe på CB rosa). Mån-Tors Varje morgon. Torsdagkväll försvann gubben och även på vanliga teststickor va de negativt. vilken dag skulle ni säga att min ägglossning skett? 🤔
  • jordgubbsfelle
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-19 11:46:30 följande:

Jordgubbsfelle enl min gyn läkare ska man utgå från det första pos testet man har, så om den teorin stämmer borde den skett tis/ons 😊✊

Okej! tack för hjälp ❤️
  • jordgubbsfelle
    Smulan57: åh detta blev jag sugen på att beställa! Vilken hemsida?

vid ÄL denna gång provade jag för första gången d-vitaminboosta 35000 IE så får se om de ger resultat 😊
  • jordgubbsfelle

Hur länge är tempen förhöjd efter ÄL när det EJ blivit befruktning? Är det fram till mensen eller bara några dagar?  Ska jag hoppas på att något händer i magen när tempen fortfarande är hög på ÄL+7, eller är de bara en naturlig del av hela ägglossningens 14 dagar?

• jordgubbsfelle
    Maymom skrev 2023-02-21 00:08:59 följande:

Ungefär fram till mens. Generellt sett är tempen låg mens-ÄL, och sen hög från ÄL-mens. Vissa får sänkning 1-2 dagar innan mens, andra på samma dag som mensen.

Får du ytterligare en temphöjning runt äl+10 så är det ett gott tecken som kan betyda gravid. Läs mer om trifasisk cykel. Ett annat gott tecken är om tempen dippar en dag runt ca ÄL+5-8, det kan vara en sk implantationsdipp när ägget fäster.

Tusen tack 😊 känns som man bör ha en temp med två decimaler för att ha bättre koll. NC ska definitivt införskaffas om de inte blir bebis denna gången 💪🏽
  • jordgubbsfelle

Hänger egentligen i marstråden men jag känner jag måste skriva här också, för jag blev lite desperat 😂 tog mitt första testa tidigt test idag. BIM minus 3-5 dagar, lite osäkert. Ser ni nåt eller är de negativt? Bilden är oredigerad
  • jordgubbsfelle

När jag sänker ljusstyrkan tycker jag de syns tydligare men vet ej? känns som strecket isf sitter på fel ställe 😂 vet inte hur jag ska tolka ditt syskonförsök, jag är sämst på att läsa av!!
Svar på tråden BIM februari 2023