• hopemalin

BIM februari 2023

Wiiie har letat efter denna listan 😀 Var med i januari-listan, men då mensen kom ganska punktligt (hade BIM den 7/1, den kom igår den 6/1 🙃), så hoppar jag hit 🤗

Uppdaterar listan. Har beräknad ägglossning runt den 23-25/1, så gissar att BIM är den 8/2. Jag får gå in och ändra sen när jag vet lite mer exakt 🤗

Känns så fint att följa alla i sådana här listor & trådar ❤️🥰

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    ~ 8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket

• hopemalin

Min ägglossning har fortfarande inte kommit, har testat med äl-test sedan 20/1 och alla har visat negativt hittills 🙃 Den kan vara förskjuten på grund av stressen jag känt i och med mitt nya jobb som jag började på den 2/1. Sånt kan ju påverka och senarelägga äl. 

Hade äl 19/11 och 23/12 så trodde det skulle bli runt den 24/1 eller 25/1 nu, men icke. Knepigt! Men jag går även mycket på sekret som avslöjar en hel del om i vilken fas i cykeln jag är i 😊 

Äl-testet i tisdags är det starkaste i januari hittills, bifogar en bild. Kan ju ha varit äl då, bara att testet inte togs under den tiden på dygnet när peaken var (jag testar mellan Kl 11-12) men jag har liksom inte haft den där klassiska ?äggvitan? än så jag tror inte äl har varit. Haha vad jag spekulerar här, men det känns fint att ventilera lite (även om min sambo är väldigt delaktig 😊❤️). 

• hopemalin

Alltså hörni nu behöver jag era tankar lite ☺️ Min mens är oregelbunden nu för tiden pga flera års uppehåll, från att ha varit regelbunden när jag var yngre. 

De senaste cyklerna har jag haft ägglossning 19/11 & 23/12. Jag använder appen Flo som gissade att ägglossning skulle ske 23/1 denna cykel. 

Jag testar med Ägglossningstest (RFSU) varje dag (runt kl 11-12) sedan den 20/1 men inte fått något positivt. 

Tror ni att jag har missat stegringen, eller är den här cykelns ägglossning bara fördröjd? Jag började på ett nytt arbete den 2/1, vilket varit stressigt och omtumlande för mig. Tror ni att det lilla kan påverka cykeln så pass mycket? 

Jag har inga symptom på något än så länge, mer än något sporadiskt litet hugg i äggstocken då och då.

Snälla jag behöver verkligen få er syn på detta 🙏🏻❤️ Min sambo tror att jag hade ägglossning runt den 25-26/1, eftersom det andra strecket var det tydligaste hittills den 24/1. 

Åh jag hoppas få er tankar och råd ❤️❤️

• hopemalin

Ja visst är det knepigt? Jag får liksom inte kläm på den här månadens cykel känner jag 😐🤔☺️
    Jag brukar mörka den typiska riktiga äggvitan som liksom gör det halt (sorry för info men alla här är nog immuna vid det här laget 😄😇), men denna gång har jag uppmärksammat klistriga & elastiska, inte den klassisk äggvitan. Svårt att veta dock eftersom vi myser ganska ofta här hemma och det man tror är flyttningar kan ju även vara rester från myset dagen innan så att säga 😄😅😇

Jasså kan rosenrot vara positivt för cykelns längd? Jag hade bara hört att det ökar själva sexlusten (och det behövs inte i vårt fall 😇🥰). 

Tack söta du för ditt svar ! ❤️❤️ 
    (och grattis alla ni i tråden som fått plus 😍🤩😍💞)

Syskonförsök skrev 2023-02-01 21:29:42 följande:

Oj vad svårt!
    inga flytningar som utmärkt sig heller?
    de är inte helt orimligt att du kan ha missat och det var ägglossning lite tidigare men ibland kan även ägglossningen hoppa en gång, så det är svårt att säga!

kan för övrigt tipsa dig om munkpeppar och rosenrot, de fick min cykel att ändra från oregelbunden och runt 30-40 dagar till att alltid vara 28-30 dagar. SÅ mycket enklare med ägglossning! ❤️

• hopemalin

Hej!

Uppdaterar tråden då min ägglossning (förmodligen) kom idag, dvs ca 2 veckor senare än beräknat (hej stresspåverkan efter nytt jobb i januari 🙃 ).

Nytt BIM blir alltså runt den 20/2.

Har använt mig av Ägglossningstest även denna månad, sedan den 20/1, men lessnade då det aldrig blev positivt. Slutade såklart precis när den sedan verkar ha dykt upp; märkte det i och med smärta i äggstockarna i helgen och elastsiskt sekret lördag-idag. Så jag gissar att den var idag! 

Vi har myst 1/2 och idag 6/2 så jag hoppas hoppas att vi inte missade den 🙏🏻❤️

Hur som! Här kommer listan 🤗

GRATTIS till alla er som plussat! Hoppas att även jag och alla ni andra härinne får ett plus inom kort 💞

Plussat:

Dollooo

Blomman8877
    Lola92

Qwerty1988

Fyran4

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket

1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket

1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket

3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket

4/2 Bär, 3:e barnet, 1 försöket.

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket

4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket

4/2 Nellygirl93, 1 barnet

4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket

4/2 Magnolia010, 1 barnet 

5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 

6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket

7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket

7/2 timochi, 1a barnet

7/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 

8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.

8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC

9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma

10/2 Linneaeli 2a barnet 8e försöket 

11/2 shethegirl 2a barnet 6 försöket 

12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket

12/2 Cykelhjul, 1a barnet

14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket 

14/2 Ems99, 1a barnet, 5 försöket

15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket

16/2 Siris, 2a barnet, 1a försöker efter mf

16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket

16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket

16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10

17/2 ladylovely 4:e barnet

18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3

19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket

19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket

19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 

20/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket

20/2 Foodie, 1a barnet

20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket

20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10

21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket

21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket

23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket

24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket

28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket

28/2 - Sannet -1:a barnet, 3:e försöket 

• hopemalin

Hej!

Vill bara dela med mig av en sida jag tyckte var intressant vad gäller sekret veckan kring ägglossning 🤗 Det kan ju vara lite knepigt ibland.
    Förstår att alla är olika men ändå, en hint om hur det kan se ut dag för dag.

Gissar att många av er här inne är immuna mot att se sekret men lika bra att varna de som tycker det är obehagligt / äckligt att se (bild och film-klipp visas).
    Jag tyckte det var lärorikt att se och läsa iallafall 🤗
    Jag är sjuksköterska och har sett i princip allt så jag är inte känslig ☺️

https://www.readytogroove.com/the-cycle/appendix-e-visualizing-cervical-fluid-changes

• hopemalin

Syskonförsök: Jag har ägglossning nu, trodde det var förra helgen, men då var det alltså ?bara? en jättevärk i äggstockarna den gången.
    Nu är det smärta i höger äggstock (ajajajajaj) och vattnig äggvit-sekret idag och igår. Hela baletten med andra ord 😄 så ingen tvekan om att det är igång. 

Allt är fördröjt denna cykel för mig, är idag på dag 35. Tror stress denna månad har försenat ägglossningen.

Swn: Vi har myst i förrgår (torsdag) och i måndags och båda gångerna var det ?färska spermier? så att säga 😁 Hoppas det räcker då min sambo jobbar hemifrån till imorgon så mer mys hinner vi nog inte denna cykel.

Vad tror ni? Blir stressad över att alla verkar ligga som tokar kring ägglossning, men huvudsaken är väl att det finns pigga spermier i äggledarna när ägget dyker upp? Vad tror ni? ❤️

• hopemalin

Syskonförsök: Så himla skönt det känns att inte vara ensam i detta och att ha någon här som sitter i samma båt tidsmässigt också 😍😘🥰
    Jag har funderat på det här med när ägget släpper? Är det när äggvitan pågår? Innan? Efter? Har ägget släppt 
    Jag kör inte med Ägglossningstest just nu; tröttnade när ägglossningen inte kom som jag tänkte denna månad (trodde den skulle dyka upp runt den 26-28/1 enligt FLO, men så blev det alltså nu runt den 10-12/2.). Testade från den 20/1 till den 4/2. 

Jag har också haft så ont! Igår mådde jag uselt, kände inte igen min egna kropp alls. Så kanske släppte ägget då, eller så är det på gång. Som sagt; så svårt att veta när det verkligen släpper? Inte bara att det är på gång alltså ???? Knepigt ❤️

• hopemalin

Swn: Ja det har du så rätt i ❤️ Tack för pepp och lugnande tankar 🥰 Lätt att noja och övertänka istället för att bara flyta med 🙏🏻 Känns kul att vi är ett gäng här nu som ligger i samma fas 🤩😀 (ha ha ligger i samma fas 🤭).

Syskonförsök: Ja superknepigt! Jamen smart tänkt det där sista med stabilt & starkt ägg då det har tagit tid och gjort ont. Då kan det ju faktiskt vara så att det är ett bra ägg som lossar 😀🙌🏻 Hoppas det för oss båda.
    Har för övrigt googlat lite i hopp om att få svar på något jag klurat på lite:

Det vattniga och elastiska sekretet (alltså när det är som mest likt rå äggvita) är ju till för att underlätta för spermier att ta sig fram till ägget.
    Om man då har legat när sekretet var elastiskt, och det först dagen efter blir sådär optimalt och liksom vattnigt / klockrent; kan det fortfarande vara gynnsamt för de spermier som tog sig in dagen innan? Alltså; kan det första sekretet innan ha försvårat för spermierna, eller hjälper det optimala sekretet även de spermier som tagit sig in typ 24 timmar innan?

Haha gud vad rörigt detta blev! Be mig utveckla om du inte hänger med 😅

Och en annan sak: ägget kan ju leva i upp till 24 timmar. Ligger det då i äggledaren och väntar in spermier (om det inte redan ligger några där vill säga), eller börjar det direkt vandra ner till livmodern? Jag tänker om spermier liksom kan missa / inte hinna ifatt ägget? Haha alla dessa spekulationer. Men ändå(?; wow vad man lär sig och så spännande det är! Kroppen är så himla ball! 💪🏼❤️ Heja oss! ❤️

• hopemalin

Idag är det någonstans mellan 4-6 dagar efter ägglossning (vet inte exakt vilken dag ägget släppte) och jag sitter här med en helt otrolig molvärk i magen.. Hua. Den kom verkligen med besked i eftermiddags. Ligger här med en supervarm riskudde som Olle har fixat åt mig ❤️ Det sliter och drar som mest kring höger äggstock. Pjuh?. 
    Jag fattar såklart att det  säkert bara är efterdyningar från ägglossningen, men åh vad jag innerst inne hoppas att det är något frö som bygger bo därinne. Så knäppt att en liten del av en hoppas så mycket trots att man tänker att man inte ska det. 

🥰
    Håller verkligen tummarna för alla oss härinne nu! ❤️

Svar på tråden BIM februari 2023