• siris

BIM februari 2023

Hej! Jag hoppar även jag in i denna tråden!
    Vi plussade i början av januari, men började blöda efter ca en vecka, och tidigt missfall konstaterades. vi valde att försöka på nytt direkt igen, utan att invänta nästa mens. Det har varit lite svårt att veta om ägglossningen har blivit rubbad, men den kom som beräknat ca 2 veckor efter att blödningen startad, så dick positivt på äl-test igår, och hoppas detta vill gå vägen denna gång😊
    1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    2/2 Dollooo, 3e barnet, tredje-fjärde försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 Bär, 3:e barnet, 1 försöket.
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    7/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    10/2 Linneaeli 2a barnet 8e försöket 
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Siris, 2a barnet, 1a försöker efter mf
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket
    21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket
    23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket
    24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket
    28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket

Plussat: 
    Dollooo
  • siris

Nägon här inne som blivit gravid direkt efter mf?
    Fick tidigt missfall i böran av januari, och hann gå till 4+6 innan jag började blöda. Nu har vi testat oss med äl-test till ägglossningen kom igång och håller tummarna att det kan bli ett plus om några veckor! 

har läst och hört att kroppen kan ha lättare att ta till sig en graviditet direkt efter ett mf? 

någon som har erfarenhet av det?

• siris

Fler som hsr fått väldigt tidiga symptom?
    Är idag BIM -8 och vaknade inatt av att jag kände mig lätt illamående, och det har hållt i sig nu under morgonen.. blir tveksam om det är ett ev symptom eller om det bara är ev vanlig släng av lite ?magsjuka??
    har även börjat få väldigt dålig hy (har problemhy i vanliga fall) och funderar på om det kan ha med hormoner i kroppen att göra?

I min förra graviditet så mådde jag knappt illa och fick dålig hy längre in i graviditeten, så detta är lite nytt för mig om det har med en ev graviditet att göra😊

• siris

Jag har BIM+6 imån och hade tänk vänta att tästa mig tills på måndag (vi ska iväg i helgen) men jag kan inte hålla mig så kommer göra ett tidigt test i morgon, med risk att det kommer va förtidigt.

Hade tidigt mf i januari, och testade mig från blödningens slut fram till ÄL, så vet inte om mens kan ha blivit rubbad. Men får hoopas på det bästa😊

• siris
    siris skrev 2023-02-09 22:25:15 följande:

Jag har BIM+6 imån och hade tänk vänta att tästa mig tills på måndag (vi ska iväg i helgen) men jag kan inte hålla mig så kommer göra ett tidigt test i morgon, med risk att det kommer va förtidigt.

Hade tidigt mf i januari, och testade mig från blödningens slut fram till ÄL, så vet inte om mens kan ha blivit rubbad. Men får hoopas på det bästa😊

BIM-6 menar jag givetvis🙈
  • siris
    siris skrev 2023-02-09 22:25:15 följande:

Dagens test BIM -6, Rfsu testa tidigt. Jag ser ett litet litet streck med är tveksam till om det endast är ett spöksträck. 

jag kommer testa med digitalt test på måndag morgon istället och hoppas det ger ett klarare besked😊

• siris
    siris skrev 2023-02-10 08:26:58 följande:

Dagens test BIM -6, Rfsu testa tidigt. Jag ser ett litet litet streck med är tveksam till om det endast är ett spöksträck. 

jag kommer testa med digitalt test på måndag morgon istället och hoppas det ger ett klarare besked😊

I eftermiddag kom det lite ljust rosa på pappret när jag var på toa? ska inte ha mens för ens på onsdag så mens känns ju något tidigt, dock så hade jag tidigt missfall i januari så mensen kan ju ha blivit rubbad (ÄL var den 30-31 jan enl tester)

Så nu är min fråga, hur mycket kan man blöda om det är en nidblödning? Och kan nidblödning komma så här långt efter äl? 
  • siris
    Syskonförsök skrev 2023-02-11 19:56:12 följande:

Tror absolut det var nidis vilket är ett gott tecken! Spännande! nidblödning kommer oftast mellan 5-10 dagar efter ÄL kan komma upp till 14 dagar efter med, det finns många som fått runt BIM så det kan absolut stämma!
    Nidblödning kan vara allt från lite lite blod på pappret en gång till att behöva ett trosskydd en dag så de finns många varianter. Jag har läst om detta oändligt alla månader vi försökt och läst mångas historier så jag utnämner mig som en expert i ämnet utan egen erfarenhet ;)  😂❤️

Åh tack snälla för svar! Då kan jag kanske andas ut lite sålänge😅 
    även mensvärkskänsla - är det förknippat med nidis? För just nu så är känslan preciiiis som att mensen kommer vilken minut som helst!
  • siris
    Ellie21 skrev 2023-02-12 12:31:31 följande:
    Glömde ju bilden 🤣
    Sååå roligt!! Stort grattis👏🏼☺️
  • siris

Ett nervöst försök med ett tidigt test idag på morgonen, på BIM-3 så lyckades det stå GRAVID!!👏🏼

Dock har jag så svårt att landa i det och våga glädjas, då jag fick tidigt missfall i jan. Plussade och 4 dagar senare fick jag kraftig blödning. Hade jag inte plussat hade jag endast tänkt att mensen var sen. Så nu får man ta en dag i taget och försöka ligna nerverna! 

• siris
    Syskonförsök skrev 2023-02-13 09:02:06 följande:

Men vad roligt!! Grattis siris!!! 

då var det en nidis och tidigt plus häromdagen!!!❤️❤️❤️

Tack snälla!🥰

ja du hade rätt!☺️ samtidigt så känns det som stt mensen ska kolla vilken dag som helst😅
  • siris
    Ems99 skrev 2023-02-14 06:42:49 följande:
    BIM idag! Visst är något där?
    Va roligt!! Stort grattis! Va många vi är som lyckats plussa nu🥰
  • siris

Hur vet man hur långt gången man är / när man byter vecka? 

har lagt in mina uppgifter nu med denna graviditet i npgra olika appar, men för olika svar - vissa 3+4 och i nån 3+6? 🧐

• siris
    Ellie21 skrev 2023-02-14 16:36:02 följande:

Grattis till alla plus 🥳❤️

Ni som är gravida, känner ni några symptom? Är bara i v.5 men blir lite orolig då jag hade ömma bröst, illamående och öm om magen redan i v.4 med förra graviditeten 🙈 Känns ju inte på riktigt just nu 😅

Grattis til dig med🥰

de enda symptom jag har är att jag är väldigt öm i ?tjejmagen? molar och nästan hugger lite ibland, och det blir inte bättre av att jag har hosta😅 Annars ingenting än, är väldigt tidigt än, bara 3+5. 
  • siris

Plussade i förgår, och idag är mensen beräknad att komma. 

idag när jag testade mig så vidade testet gravid 2-3 veckor? Stämmer verkligen det? Sist så har jag för mig att jag fick 1-2 veckor vid mensdagen. 

2-3 veckor känns lite väl starkt, eller långt gånget, eller är det bara jag som inte tänker rätt? 

det är ju givetvis superbra att det visar starkt så inte det😅

Svar på tråden BIM februari 2023