Inlägg från: Oväntadedrömmen |Visa alla inlägg
  • Oväntadedrömmen

BIM februari 2023

Hej hopp! Mensen kom en dag förtidigt idag, så nu hoppar jag in här med bim 18/2 🙂

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket 
    23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket

• Oväntadedrömmen

Här är ägglossningen beräknad om ca 3 dagar. Jag tar varken ägglossningstest eller tempar. Men brukar märka i humöret och ha ägglossningssmärta, så brukar känna mig "säker" när det sker. 🙂

Lite nervös och hoppas på att det tar sig den här gången 😁

• Oväntadedrömmen

Syskonförsök: Ja, vi får hålla tummarna för varandra! 😁

Har haft en känsla redan sen förra cykeln att den här månaden är det dags. Skitfånigt och inget jag egentligen tar speciellt seriöst. Men får se om magkänslan har rätt eller inte. 😅

• Oväntadedrömmen

Nu går tiden sådär sakta igen. Beräknad ägglossning i lördags och vi prickade in alla dagar runt omkring.
    Nu är den eviga väntan igen, en dag känns som en evighet. 

Grattis till alla plus, superroligt att följa att så många redan plussat 😁⚘️

• Oväntadedrömmen

Här är det äl+6, min känsla som jag hade innan ägglossning att den här gången blir det har sakta suddats ut. Har ju för övrigt inte riktigt lyssnat till den känslan innan heller. Hjärnan kan få för sig så mycket tok. Haha.

Det här med symtom är lustigt, då man tror att det kan vara varje gång. Men man inser att det nog exakt samma som det alltid är mellan ägglossning och mens. Den här gången har jag börjar skriva upp mina symtom i min app för att kunna jämföra framöver och se med fakta hur det faktiskt är varje period 

Mina symtom den här gången är ont i mage/rygg som nästan känns mer som håll, feberkänsla i kroppen, humörsvängningar och typ träningsvärk i jumskarna 😅

• Oväntadedrömmen

Bim -2 och den här gången håller jag tummarna att de negativa testerna stämmer.

Min molvärk i rygg och höger sida mage blev intensivare hela tiden, så slutade med en tur till akuten med resultatet inläggning i 2 dagar, antibiotika dropp. Nu ska jag äta antibiotika I 3 veckor och är jag gravid måste jag ringa urologimottagningen. 

Jag har tydligen fått en infekterad cysta i njuren pågrund av en obehandlad urinvägsinfektion jag inte kännt av. 
    Så här pausas bebisverkstan inför kommande cykel, tills vi har fått bukt på varbölden. Lycka till ni andra ❤️

• Oväntadedrömmen

Idag ska jag ha beräknad mens. Jag brukar alltid få det natten till beräknat datum, men hittills ingenting och fortfarande negativt på stickan. Nj är klockan förvisso 04.33 bara.
    Men jag kan inte låta bli att oroa mig. 

Knepig känsla att den här gången oroa sig för att inte få mens och att inte vilja plussa.
    Vet inte hur psyket ska klara ett plus och all oro över vad behandling och röntgen kan ställa till med för ett foster. 

• Oväntadedrömmen

Syskonförsök: tack så mycket.
    Tyvärr ingen mens i sikte och inga känningar av den heller.

Försöker tänka att jag haft problem längre än vad jag vetat om (uppenbarligen eftersom jag haft urinvägsinfektion utan att veta om det) och att det har stört ägglossning och därför ingen mens 🙈

Får fortsätta testa mig och hoppas på en ickegraviditet 🙂

• Oväntadedrömmen
    Frufröken12 skrev 2023-02-19 06:51:23 följande:

Plussade idag!! Haft en så dålig känsla hela månaden och var inte hemma över BIM så därför testade jag inte förens idag BIM +3. 
    Förutom en känsla av att mensen är på gång har jag noll symtom så trodde det verkligen inte. Men så här var det min senaste graviditet också när jag tänker efter.

Men vad roligt. Grattis! 😁
Svar på tråden BIM februari 2023