• Maymom

BIM februari 2023

1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    ~ 8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    22/2 Florenza, 1:a barnet,11:e försöket

hoppar in här och hoppas vi kan försöka denna månad, förra månaden uteblev nog ÄL och risken är nu att ÄL varit redan under mensen, men isåfall får vi försöka nästa cykel och bim då borde också vara i februari.
  • Maymom
    Hade som jag misstänkte ÄL under mensen, så blev en väldigt kort cykel som vi missade. Flyttar mitt bim och hoppas vi får chans att försöka denna gången....

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket

1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket 
  • Maymom

qwerty1988: hade du negativa tester efter blödningen?
    annars är det stor chans att hormonerna fortfarande finns kvar. 3 veckor efter missfall rekommenderar de att man testar för att se så hormonerna gått ur kroppen.

• Maymom

qwerty1988:
    annars tänker jag att du hade ÄL runt 20e, testade du så tidigt med ÄL-stickor? För då kan det ju absolut vara ny graviditet.
    hade det varit samma så borde det väl ha stått 3+ på veckorna?

• Maymom
    Qwerty1988 skrev 2023-02-04 12:00:24 följande:
     Det måste va en ny graviditet, eftersom jag fick blankt på gravidsticka samma dag som jag började blöda, eller om de va dagen innan 🤔 

så jag hoppas detta blir kvar 🙌🏻 här är dagens sticka : 
    Superstarkt ju,  jag tror absolut på ÄL 20/1.
    Hoppas verkligen det blir kvar!!  Och grattis!!
  • Maymom

Ellie21: du har ju väldigt många avvikande tider du tempar på. Hur ser det ut om du justerar de siffrorna?
    brukar du ha så sen ÄL?

• Maymom
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-06 19:32:47 följande:

Foodie92: ja! Jag läste att det skulle gå på deras hemsida!

så kul att få dela med mig här, min man är så försiktig och vågar inte hoppas på något än! 

Solklart plus ju! Stort grattis!
  • Maymom

Sommar2020regn:
    välkommen hit!
    försökte hänga med i ditt inlägg..
    Om du hade positivt ÄL-test 4/2 borde ju ÄL ha varit runt den 5/2, kanske t.o.m. 6/2 eftersom du skriver att du hade äl-flytningar då. då måste väl din bim vara runt 17-18/2 om du brukar ha 12-13 dagars lutealfas?

(Dina symptom du beskriver låter ju dessutom som ÄL-symptom, så jag tror absolut ÄL kan ha varit så sent som igår)

• Maymom
    sommar2020regn skrev 2023-02-07 06:48:45 följande:

Och jag är ganska säker på att ÄL var samma dygn dvs 28/1 alt natten till 29/1, för sen blev det mer negativt.

vid ÄL har jag molvärk som påminner om, men inte exakt likadan, som mens. igår var det sticlnknga/ ilningar. 

Äl sekret var det vid ÄL, det visade även gyn upp. Nu är det något liknande, men förstått att man kan få så innan mens också. 

Ok, ja det blev ju nåt annat med de datumen. :)

stickningar ilningar känns ju lovande. :)
    Äl-flytningar brukar ju vara just vid ÄL. Om kroppen inte lyckas ägglossa och försöker igen kan man ju få såna flytningar igen efter man trodde man först hade ÄL.
    men om de inte är exakt lika är det nog inte det.
    jag tyckte jag hade mycket flytningar innan jag plussade men har även haft det cykler jag inte plussat har jag insett nu när jag letat tecken, så det är ju inget supertydligt tecken på graviditet.
    Hoppas det tagit sig, väntar du till bim innan du tar test?
  • Maymom

Sommar2020regn: 
    haha, är inte så äckelmagad. *googlar bilder på sekret*

Alla är vi olika, så är ju inte omöjligt att stickningarna beror på att nåt fäster.

hittade några bilder på sekret, den ena står på typ ryska så vet inte vad som står, överlag verkar det inte stå jättemycket om hur det ser ut om man är gravid, mest att det blir mer än vanligt..

• Maymom
    sommar2020regn skrev 2023-02-07 13:53:36 följande:
    Har bim 19/2. Äl+6 idag. Men blev bara ett ligg 3 dar innan så jag är inte jättehoppfull...
  • Maymom
    sommar2020regn skrev 2023-02-07 14:57:08 följande:
    Klart du ska vara hoppfull! Med mina tvillingar låg jag bara en gång typ 5 dagar innan ägglossning, och lyckades få tvåäggspojkar (även om teorin med ligg lång före ÄL ger flickor)
    Härligt att höra!
    tror jag Blivit gravid 3 dar innan tidigare men då hade jag bättre flytningar så hoppas det inte varit för ogästvänligt där inne för de små simmarna Nu.
  • Maymom
    Ems99 skrev 2023-02-14 06:42:49 följande:
    BIM idag! Visst är något där?
    Absolut. Grattis!
  • Maymom

I?m out. Här sjönk tempen igår och mensen har startat igång. Nya tag nästa månad.
    Lycka till ni som fortfarande väntar på bim!

• Maymom
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-20 22:55:54 följande:

Hur länge är tempen förhöjd efter ÄL när det EJ blivit befruktning? Är det fram till mensen eller bara några dagar?  Ska jag hoppas på att något händer i magen när tempen fortfarande är hög på ÄL+7, eller är de bara en naturlig del av hela ägglossningens 14 dagar?

Ungefär fram till mens. Generellt sett är tempen låg mens-ÄL, och sen hög från ÄL-mens. Vissa får sänkning 1-2 dagar innan mens, andra på samma dag som mensen.

Får du ytterligare en temphöjning runt äl+10 så är det ett gott tecken som kan betyda gravid. Läs mer om trifasisk cykel. Ett annat gott tecken är om tempen dippar en dag runt ca ÄL+5-8, det kan vara en sk implantationsdipp när ägget fäster.

• Maymom

Jordgubbsfelle: ja åtminstone i början när man lär känna sin temp. Jag tror absolut det funkar med vanlig också, det är ju inte så att man ligger på 35,95 innan ÄL och 36,04 efter, utan skillnaden brukar vara större. Men visst blir det enklare med ordentlig termometer. 

• Maymom
    Syskonförsök skrev 2023-02-24 06:47:57 följande:

Hej!

Spännande eller oroväckande, jag vet inte vilket just nu men jag har nu under morgonen fått bruna flytningar i trosan. Fick lite färskt blod på pappret med. Bara äl+11 så alldeles för tidigt för mens för mig som brukar få det 14-15 dagar efter??!? Såklart hoppas en det är nidis men jag har ALDRIG haft det förut och då har jag ju varit gravid innan så blir orolig att mensen helt plötsligt är väldigt tidig. vilket i så fall känns oroväckande? 
    fick positivt äl test lördagen 11e och såg på temperaturen att ägget verkar släppt måndag 13e. KAN ju ha släppt 12e som tidigast men då borde mensen fortfarande vara 2-3 dagar bort?.

jaja, får se under dagen men fan, har en känsla av att de är tidig mens ändå?HUR?!?

Lutealfasen kan variera lite nån gång utan att det är någon fara. Skulle den däremot fortsätta hoppa några dagar hit och dit varje gång så kan det vara värt att kolla upp. Men som sagt låter det inte som något konstigt om det skulle vara så nu. 
    äggen kan ju dessutom släppa olika tid på dagen, så när du tänker att det släppt måndag så kan det ju absolut ha släppt kvällen den 12e och så smyger mensen igång nu. hade Det varit natt nu kanske du inte hade märkt att det kommit igång förrän senare och räknat in det på dagen efter istället. 

Svar på tråden BIM februari 2023