• Mumlanz

BIM februari 2023

Hoppade in i januari-tråden igår, men sen kom mensen idag, så jag hänger på här istället och hoppas på ett plus i februari 😊 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket

• Mumlanz
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-01-07 16:39:20 följande:

Vad kul med så många med första barnet! Hur gamla är ni? Jag är 31 år, inte varit så barnsugen förrän nu och mest fokuserat på att resa och göra allt det där som blir ?lite jobbigare? med småbarn. Känner mig rätt redo nu men bebisen verkar inte dyka upp.

Taktiken denna månad kommer nog att vara att ligga varannan dag fram tills BIM och varje dag under den mest fertila perioden. Tempar inte och tar inga test, använder bara app :) 

Min man och jag har slutat med alkohol och dricker knappt kaffe, försöker röra på oss lite mer och äter kosttillskott.

Anile, jag förstår dig! För alla andra runt omkring mig har det gått direkt eller till och med varit ett ?hoppsan? så naivt trodde jag att det skulle gå fort för mig med?hur lång tid tog det för dig med första barnet? 

Jag är också 31 år och har precis börjat försöka med första. Ja, precis! Vi har också haft fokus på karriär och resor (+ köpa och totalrenovera ett hus 😅), men nu känner vi starkt att vi vill ha barn. 

Jag använder också bara app, känner att jag nog hade blivit stressad av att ta ÄL-tester och kolla temperaturen och planen är att ligga i snitt 4 - 5 ggr vecka, men varje dag precis runt ÄL.

Äter Mitt val Gravid och tar D-vitamin och hoppas på att det ska underlätta processen.

Önskningen är att få en 2023-bebis, men jag inser att det kanske är mer rimligt med ett mål att bli gravid alls under 2023... 😬
Svar på tråden BIM februari 2023