Inlägg från: fluffycookie |Visa alla inlägg
  • fluffycookie

Barnlängtan

Jag kan liksom inte sluta tänka på barn och det går ut över mitt liv. Efter missfall i oktober kan jag knappt se barn och det skär i hjärtat när folk omkring mig blir gravida. Använder Cleablue advanced fertilitetsmonitor och gör allt rätt enligt boken, men då jag har PCO är det svårt. 

Hade ägglossning den 19 december, och borde få mens nu men då jag har långa cykler, ibland 35 dagar händer inget. Grav. test är negativa och trots att jag har sympom (som ju är alldeles för tidigt att ha) som illamående, humörsvängningar och trötthet, känner jag att det inte är något där inne. Har också enormt ont i bröst en vecka innan mens, vilket jag inte har nu så kanske var det ÄL topp utan ägglossning och en månad till utan mens och hopp. 

Hur gör man för att slippa deppa ned sig? Är inte så lätt att bara "sluta tänka på det" som folk säger åt en. Fyller också 36 i år och känner mig stressad. 

• Svar på tråden Barnlängtan
  • fluffycookie

Tac, vad fina ni är och exakt det jag behövde höra! Jag vaknade i morse efter att ha läst era kommentarer och kände att jag ska boka besök hos gyn för att få kontroll på det jag kan, och däremellan äta all brie och råbiff jag kan. Och givetvis något glas rött under säkra perioder. MÅtse komma ihåg att njuta av det man kommer att sakna <3

Tyra - haha mina vänner är antingen i bubblan eller skickar mig videos om hur jobbigt allt är när man får barn och hur lätt livet är innan, inget av det är till hjälp direkt ;)

Guldkvinnan - ja det är spännande, och pirrigt som satan. OM du vill svara, har ni försökt länge?

• fluffycookie

Samma här! Känns som en livstid sen. Blev gravid första försöket utan att vi ens tänkte på det och fick kemiskt missfall vecka 7. Så jag trodde i min enfald att det skulle funka direkt igen ????😂

• fluffycookie

Jag håller alla tummar och tår för dig! Känner på mig att det kommer att gå bra för dig <3

jag var hos gyn idag för att kolla att allt såg bra ut och berättade om missfallet och plötsligt säger hon
    -Du jag tänkte fråga något jättedumt nu.
    Såklart ber jag henne att fråga vad hon nu tänkte fråga 
    -Tänkte fråga om din kille är steriliserad

HAHAHHAH

Lite senare frågade hon om min sambo varit gravid någon gång. Hon var nog lite trött Drömmer

Svar på tråden Barnlängtan