• Vickevire93

Insemineringsprocessen - hur går det till?

Väldigt sen på svar till dig men har har för någon vecka sedan tagit kontakt med klinik (Sellmer klinik i Danmark), haft första mötet och ska dit nästa vecka när jag får ett positivt ägglossningstest (förhoppningsvis)

Att jag väljer att åka till Danmark och betala allt själv är till stor del att steget till att skaffa barn är ett stort steg. Att kunna själv få sitta ner och läsa om alla donatorer, hur deras vänner och familj beskriver dom, deras hobbys, va de läste i skolan, va de jobbar med osv osv. Kliniken själva berättar om deras första intryck på donatorn. Se bilder på dom som små. Det känns mer personligt, du får veta såååå mycket om donatorn du väljer vilket kan underlätta sen när ditt barn blir äldre och har frågor. 

Här i Sverige får du inte veta något. Du kan själv komma med önskemål på hårfärg och ögonfärg men i slutändan är der läkaren som väljer åt dig. Det känns så opersonligt. Du får inte veta något. Jag ska liksom skaffa barn, för mig känns de mer "på riktigt" när Jag Själv tar beslutet om vilken donator jag vill ha och inte en främmande läkare som inte känner mig som tar det beslutet. 

Men det är så jag känner. Jag har tagit beslut att skaffa barn, då vill jag även ta beslutet vems spermier som används. Du själv känner vilken donatorn som känns bäst för dig när du läser igenom breven och introduktionen.

• Vickevire93
    Anonym (barnlängtan) skrev 2024-09-07 13:05:39 följande:

Vad kostar det ungefär med insemination?

Jag betalade totalt 43 tusen cirka hos Sellmer Klinik, gjorde 2 st inseminationer innan jag blev gravid! 
Svar på tråden Insemineringsprocessen - hur går det till?