• Brallans

Tempning och alkohol

Är nog väldigt individuellt kring hur mkt alkohol påverkar tempen, för min del kan jag dela en flaska vin utan att min temp påverkar något  men skulle jag dricka en flaska vin själv och lite mer som jag gjorde på nyår då hade min temp tagit två hopp upp vilken den inte skulle gjort annars då jag fick mensen samma dag. :)

• Brallans
    Elliot1 skrev 2023-01-03 09:09:57 följande:

Jo såklart det är individuellt. Men tack för svar, gav lite hopp 🙃 Jag brukar generellt inte känna mig påverkad dagen efter av 2-3 glas vin, men jag har ju aldrig tempat innan så jag vet ju inte hur det brukar påverka min temp.

Jag drack lite mer en kväll nu i mellandagarna, så toksteg tempen till 36,9 men då kände jag mig också bakis hela dagen och tempade typ 3 timmar senare än vanligt 😅 Så den tempen uteslöt jag. 

Sen har man ju druckit lite ?extra? nu under jul (jag sätter inte livet på paus för att jag försöker bli gravid) men då har ändå tempen hållt sig på en rätt jämn nivå. 

Man hoppas ju SÅ mycket men samtidigt försöker jag övertala mig själv att inte lägga för mycket värdering i temphöjningen just pga alkoholen? Den som lever får se antar jag 🙃 Detta är 4:e försöket efter MA. 

Haha ja min temp efter nyår uteslöt jag med Cool

Man gör precis som man själv vill det är ens egna liv Skrattande jag sätter inte heller något på paus. 

Klart man hoppas, är ju tufft med MA och jag brukar resonera att en temp är ingen temp utan mer intressant att se det över tid man lär sig ju mkt kring sin egen kropp hur den ter sig när man tempat ett tag och det är ju superkul tycker jag själv iaf Glad

Håller tummarna för dig!
  • Brallans
    Elliot1 skrev 2023-01-03 10:55:25 följande:

Nej, jag hade gått under om jag inte kunde leva mitt vanliga liv trots att jag försöker bli gravid 🙃 

Jo, just nu så ändrar jag mig varje timme typ. Ena timmen hoppfull, andra timmen analysering av mensvärk och tänker att det nog är kört trots allt. Knäpp blir man ju, men det har man väl vant sig vid.

Jo, MA tog hårt på mig. Dels pga 7 månaders försök innan och dels för att jag var gravid tillsammans med mina 2 bästa vänner.. Så det kändes verkligen som att något slets ifrån en. Vecka 11 också, så hade liksom börjat se fram emot KUB osv. Tänkte väl att vi redan hade fått vår dos av missfall och många försök, så står vi ändå här igen 🙃

Har ni försökt länge? 

Haha känner igen den känslan så att hoppa mellan att känna sig gravid och inte, jag håller tummarna för att du får plus inom kort :) 

Vad hemskt, förstår verkligen smärtan man får bryta ihop och försöka komma igen.. livet känns verkligen orättvist ibland. 

Vi har försökt sen feb-mars, blev gravid två gr på raken i höstas sen fick jag direkt utomkvedshavandeskap som kroppen tack och lov klarade av själv så jag slapp op och medicin sen har jag bara hunnit med ett försök nu i dec som det inte blev något med men tror kroppen behövde vila lite.. jag med för den delen så nu känner jag mig redo för 2023 :) 
  • Brallans
    Elliot1 skrev 2023-01-03 16:17:27 följande:

Verkligen! Men nu så känns det tyvärr som det lilla hopp jag fick är borta igen. Jag brukar ibland känna på
    min livmodertapp och tycker den har sjunkit och känns öppen :( Så jag försöker ställa in mig på låg temp imorgon igen och mens på torsdag ändå. Usch, så deppigt detta är alltså. 

Ja man får göra det, bryta ihop och komma igen alltså. Man har ju tyvärr inte så mycket till val. Men det är ju såklart en sorg även om man inte gått så långt i graviditeten! 

Det låter inte kul med utomkvedshavandeskap heller! Fick du det båda gångerna?? Skönt att kroppen tog hand om det själv iallafall. 

Håller tummarna att vi båda lyckas snart :) 

Håller tummarna för att du har fel 😃

Ja såklart det är det, viktigt att inte förminska för såklart man blir ledsen. 

Nej jag fick två missfall på raken sen tredje gången fick jag utomkvedshavandeskap,allt efter varandra 😞

Men har kommit till att jag iaf kan bli gravid igen och det är jag glad för men hoppas jag slipper gå igenom något sådant igen. 

Japp klart vi ska lyckas, heja heja! 

• Brallans
    Elliot1 skrev 2023-01-04 06:49:11 följande:

Jag får nog tyvärr känna mig besegrad, idag var tempen nere på 36,3 igen :( Hatar när man hinner blir hoppfull. 

Men någon som är van att tempa, är det rimligt att tempen sjunker redan äl+9? Min lutealfas är 12 dagar men känns ju inte superlovande om gulkroppen skulle dö och progesteron sjunka redan 9 dagar efter ägglossning. 

Det låter verkligen inte kul med två missfall och ett utomkveds!! Starkt av dig att fortsätta vara positiv, precis som du säger så kan du ju uppenbarligen bli gravid vilket ju är super! 

Ser att du fått bra svar av Symetrical nedan :) 

min temp börjar gå neråt på äl+10 sen får jag mensen på äl+13, är ju olika för alla men efter att ha tempat ett tag så såg jag den trenden hos mig :) 

Ja man måste försöka tänka positivt annars hade jag gett upp för längesen då jag har sjukt dåligt tålamod. 
Svar på tråden Tempning och alkohol