Vi som startar IVF 2023
Jag har fått veta nu att 3 av 5 lever. Blev först såå glad för att en sekund senare få tillbaka samma oro 🥹
Jag har fått veta nu att 3 av 5 lever. Blev först såå glad för att en sekund senare få tillbaka samma oro 🥹
Hej igen på er!
Jag vet Inte så mycket om statistiken när man är 40 men man kan fråga läkarna vad det är för kvalite på embryona för de har något typ av rankingsystem. Har ni fått typ A och B embryon så har ni lika stor chans som vem i 30års åldern som helst. Man får tänka på att det är ju bara typ 30-40% chans varje gång man gör återförande med ett toppen-embryo så det bästa är nog att bara försöka och försöka. Brukar ordna sig för de flesta även fast det inte känns så! ❤️
Håller tummarna för dina 3 Noelani! Är säker på att något kommer klara sig 🙂
hejja fina ägg och lycka till på plocket gvk! Uppdatera gärna :) kul att ni kommer kunna vara ruvarkompisar!
orkide8181, hur mår du? Visst sa du att du hade varit på UL och sett hjärtljud? :)
Lycka till Noelani, håller tummarna att allt går bra idag! Vet att den där väntan på morgonen innan ET är det vidrigaste som finns
Sola13,
Har akupunktur vid tolv först och sen insättningen vid 13 så vi är på väg dit nu då vi har en bit att köra 😍😍 Kan inte fatta att de är sant!!
Orkidé8181,
Ni är alla så himla fina ❤️ Sjukt hur man kan få så bra stöd från människor man inte känner. Tack! 🙏🙏
Nu är vi hemma igen efter en minst sagt omtumlande dag. Allt känns så surrealistisk och konstigt. Har jag ett livs levande embryo i mig? Galet!!
Det var vara 1 ägg som delat sig korrekt så inget till frys men oerhört tacksam för att det i alla fall blev en.
De var inte jättelätt att göra återföringen. De hade lite svårt att se på skärmen och jag vet inte om de var för att min blåsa inte var så full eller om det är för att jag ff är lite tjock på magen. De fick trycka och hålla på en del men gjorde iaf inte ont.
Jag frågade om kvalitet på äggen och fick bara svaret medium kvalitet. Vilket de sa var bra...
Gvk,
Hur har det gått för dig ?
Jag har ju sagt fel namn om barnmorskan vi gillar så mycket 😅 Hon heter Diana - har du träffat henne? Helt underbar!!
Det var Anette som gjorde återföringen. Tycker ändå hon är okej.. lite hårdhänt bara jämfört med Svends magiska touch 😅😅
Quincey,
Jag har tyvärr ingen aning om förkortningarna heller. Kan du inte maila din klinik och få svar ?
Orkidé8181,
Men usch så hemskt det låter! Är det dygnet runt?
Beroende på vart du bor så kanske det finns någon akupunktör som gör hembesök?
Många är också anslutna till regionen så det går på högkostnadsskyddet 😊
Quincy,
Ang spermaprov så har vår klinik varit jättetydliga med att prover går mycket upp och ner - även hos män med bra resultat. Så oroa dig inte för mkt för det ❤️ Med ICSI spelar det ju heller ingen roll nästan...