Zaro skrev 2023-10-20 11:00:56 följande:
Awesomeginger - Det låter helt fantastiskt, och det är ALDRIG onödigt att vara positiv tänker jag!
Melmyself - I början gick jag också upp pga kissnödig, nu vet jag inte varför jag vaknar? Jobbet blir verkligen lidande, ja!
Angående bruna blödningar/flytningar har jag aldrig haft det, men läkaren vet nog vad den pratar om. Brunt blod är väl gammalt blod och dessutom blöder ju vissa hela graviditeter. Men jag förstår att du blir orolig ändå. När ska du få kolla på fostret?
Vi var där i måndags och så sa han att jag var på vecka 7,6 och det såg så fint ut.
nästa UL har jag 15/11 så det är ett tag till men känner ibland att man kanske ska boka privat bara för att lugna sig.. me samtidigt vill jag inte stressa upp mig för mår ju som jag borde :) Men ja det är inte lätt detta.
grimaserar skrev 2023-10-20 11:03:15 följande:
Jag har haft ganska många, några mer rejäla röda. Brutit ihop och varit säker på att det varit över minst två gånger, en gång hade jag dessutom rejält ont i magen (tror dock att det var magknip av maten jag ätit, men var helt säker på att det var missfall som drog igång just då, smärtan gick över på 5-10 min och jag kände mig som världens dramaqueen). Men var på ett tidigt VUL för en vecka sedan (v.6+2) och allt såg bra ut, de såg till och med ett fladdrande hjärta. Har haft en blödning sedan dess, i måndags, så är inte säker på att det går vägen men väntar på mitt nästa VUL som är om vecka. Men mina läkare verkade också väldigt lugna trots mina blödningar. De sa att vissa blöder, tror att de pratade om att moderkakan ska utvecklas in i någon muskel typ, men jag var lite uppe i varv efter att ha fått beskedet att allt såg bra ut så jag kan ha missförstått... Sen är det ju inte så mycket att göra mer än att hålla tummarna, men blödningar verkar inte behöva betyda att det är något fel... Men det är ju väldigt läskigt och känns som en känslomässig whiplash, där jag svängs mellan hopp och förtvivlan...
JA, förra veckan i torsdags blödde jag också ganska mycket rött och färskt, så tror det är resterna, men ska det verkligen hålla i sig i en vecka?
Vi som gör IVF borde få kontroll varje vecka tycker man :)
Jag förstår dig, ochh jag kan säga att jag har ett missfall på bagaget då hade jag dock inte sett något tickade hjärta så är extra orolig.
Men hoppas på att det inte är något faligt.
Vilken vecka är du nu i?